• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Soha ne igyál, ha vezetsz! - várják a támogatókat

Egészségmagazin Forrás: MTI

Világszerte már 1 millió 423 ezren csatlakoztak a Soha ne igyál, ha vezetsz! kampányhoz.

A következő cél, hogy újabb egymillió embert állítsanak a kezdeményezés mellé - jelentette ki Guy Escolme, a kampányt elindító Johnnie Walker global brand igazgatója szombaton Budapesten sajtótájékoztatón.

Guy Escolme kiemelte: az ittas vezetés világszerte fontos téma. A Johnnie Walker évekkel ezelőtt azzal a céllal indította el a felelős alkoholfogyasztást célzó hosszú távú kampányát, hogy meggyőzzék a fogyasztókat: az alkohol és a vezetés nem fér meg egymás mellett.

Céljuk, hogy tömegekhez jutassák el ezt az üzenetet, amelyben nagy segítségükre van, hogy a finn Mika Hakkinen, volt Forma 1-es és Kevin Magnussen dán Forma 1-es pilóta és Michelisz Norbert magyar autóversenyző is csatlakozott a mozgalomhoz. 

Frank Odzuk, a Zwack Unicum Nyrt. vezérigazgatója elmondta: a magyarországi kampány keretében a kitűzött cél az volt, hogy 10 ezren csatlakozzanak a kezdeményezéshez. Ezt túlteljesítették: több mint 15 ezer aláírást gyűjtöttek össze.

A vezérigazgató kiemelte: a Zwack-nak létfontosságú a felelős alkoholfogyasztás, ez biztosítja a cég jövőjét. Ennek nyomán fókuszukban három terület áll: megakadályozni a kiskorúak alkoholfogyasztását, a túlzott alkoholfogyasztást és az ittas vezetést.

Kiss Csaba, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság (OBB) főosztályvezető-helyettese elmondta: Magyarországon a személyi sérülésekkel járó közúti közlekedési balesetekben 10 százalék körüli az ittas vezetés aránya. Ez az elmúlt évekhez képest javuló tendencia, és bízik abban, hogy rövidesen egyszámjegyű lesz ez az arány - tette hozzá.

Az OBB főosztályvezető-helyettese elmondta: feladatuk a felvilágosítás és a meggyőzés, munkájukat segíti ez a program is. A "Join The Pact" kampány nemzetközi kezdeményezés, amelyet a Diageo (a Johnnie Walker forgalmazója) indított útjára évekkel ezelőtt. A kampány kiemelt figyelmet fordít a felelős alkoholfogyasztásra, ezért is választotta hívószavául a Never Drink and Drive, vagyis "Soha ne igyál, ha vezetsz" szlogent. A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet az alkoholfogyasztás okozta veszélyekre, illetve arra, hogy felelős és mértéktartó alkoholfogyasztással a közúti balesetek száma csökkenthető.

Michelisz Norbert, Európa-kupa és többszörös világbajnoki futamgyőztes magyar autóversenyző azt mondta: szerencsés helyzetben van, hogy talán sokaknak példaképként szolgál. Mint hangsúlyozta: a legkisebb mértékű alkoholos befolyásoltság is komolyan befolyásolja egy autóvezető képességét. Vállalhatatlan az a veszély, amit az ittasan vezetők magukra és a többi közlekedőre nézve jelentenek - tette hozzá Michelisz Norbert.