• nátha
    • Orrspré-függőség: amikor a megkönnyebbülés újabb problémát okoz

      Orrspré-függőség: amikor a megkönnyebbülés újabb problémát okoz

    • Náthaszezon: erre számíthatunk

      Náthaszezon: erre számíthatunk

    • 9 tipp a nátha tünetei ellen

      9 tipp a nátha tünetei ellen

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Elérhetetlenek lesznek a csúcsintézmények?

Egészségpolitika Forrás: Weborvos

Miért kerülnek elérhetetlen távolságba a betegektől a térségi központok?

"A 2012. 02. 14-én a Magyar Közlönyben megjelent Nemzeti Erőforrás Minisztérium rendelete a három progresszivitási szinten belül a „legmagasabba", az úgynevezett térségi központba – amelyből összesen nyolc van az országban, s ebből három Budapesten – helyezi a gyermek szemészeti, -orr-fül-gégészeti, geriátriai /idősellátás/, angiológiai /ér eredetű betegségek/, diabetológiai /cukorbetegség/, addiktológiai /pl. alkoholizmus/ ellátását. Miközben a magyar lakósság 55%-a kisvárosokban, falvakban él. Azaz a potenciális betegkörtől az ellátó hely sokszor 40-80 kilométer távolságra kerül, a betegszállítási útvonalak többsége pedig az adott betegség csoportoknál bőven átlépi a megyék határát" – írja közleményében a Szövetség az Egészségügyért – Magyar Kórházak- és Rendelőintézetek Szövetsége.

"Józan számítások szerint minden képzeletet felülmúló feladat várna majd a még működő 84 betegszállító vállalkozás 475 finanszírozott autójára, s mintegy 2000 dolgozójára. Ezzel szemben a mentésre-betegszállításra költött 31 milliárd forintból mindösszesen 6 milliárd jut a szállítási tevékenységre. /A 600 milliós üzemanyag kompenzációból pedig 200 millió, holott az esetek kétharmad részét a betegszállítók gépjárművei a kezelés helyszínére, illetve onnan haza./

A Szövetség az Egészségügyért – Magyar Kórházak- és Rendelőintézetek Szövetsége véleménye szerint az említett három progresszivitási szint, illetőleg a térségi központok kialakítása miatt vélhetően megnövekedő igényeknek a betegszállítás kivéreztetett állapota miatt nehezen tud majd megfelelni. Hiszen a még működő cégek /12 cég már csődbe ment/ hitelekkel küszködnek, felélik az amortizációhoz szükséges forrásokat, vannak, akik már számláikat sem tudják kifizetni.

A betegszállító cégek összeomlás esetén a térségi központok a betegek többsége számára elérhetetlen távolságba kerülnek. Természetesen, ha a beteg nem jut el az ellátás helyszínére, akkor kapacitások szabadulnak fel, s az egészségügyi személyzet még itthon dolgozó tagjai is elindulhatnak…" -áll a közleményben.