• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

    • Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

      Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

Évzárás után

Egészségpolitika 2023.05.31 Forrás: Weborvos Szerző:
Évzárás után

Dr. Papik Kornélt a Dr. Rose Magánkórház elmúlt évi teljesítményéről kérdeztük.

A napokban jelenteti meg az összes magyar vállalkozás tavalyi mérlegét és beszámolóját. Önök hogyan zárták az elmúlt évet?

Jelentős bővüléssel. Árbevételünk 2022-ben 5,9 milliárd forint volt, ami 35 százalékkal haladta meg az előző évi 4,4 milliárd forintot. Nyereségünk pedig meghaladta a 200 millió Ft-ot, ami a korábbi veszteséges évek után komoly siker. Az árbevétel ilyen mértékű növekedése, és egyben a nyereségesség javulása – amit teljes mértékben visszaforgatunk a fejlesztésekbe – alapján, egészségesnek lehet nevezni az üzleti fejlődésünket.

Mely szakterületek teljesítenek a legjobban?

A Dr. Rose Magánkórház üzemméretében teljes körű szolgáltatást kell nyújtani ahhoz, hogy sikeresek maradhassunk. Járóbeteg-ellátásunk átlagos mértékben nőtt, az igazi, dinamikus fejlődést fekvőbeteg-ellátásunkban tapasztaltuk. Ennek elsődleges oka az, hogy az elmúlt évben értek be igazán a korábbi időszak fejlesztései, és ügyfeleink pontosan azt a szolgáltatási kört igénylik, amelyek szerepeltek fejlesztési terveinkben.

Hogyan értelmezi a magánegészségügyi piac változásait?

A nagyobb szereplők egyértelműen saját piaci részesedésük növelésére törekszenek, közben nagyon sok kisebb, elsősorban járóbetegellátással foglalkozó magánklinika jön létre, a fővárosban is, de leginkább a fővároson kívül. A magánegészségügyi szolgáltatást nyújtók száma és összkapacitása jelentősen megnőtt. Egy ilyen környezetben nagyon pontosan kell érezni, mely ügyfélkörnek és pontosan milyen szolgáltatást nyújtunk. Mi egyértelműen a magasabb színvonalú, de ár-értékarányos szolgáltatások mellett tettük le évekkel ezelőtt a voksunkat, amit a felső-középosztály számára nyújtunk. Ezt az értékválasztást piaci eredményeink visszaigazolják.

Ebben a dinamikusan változó magánegészségügyi környezetben hogyan képes fenntartható működésre egy naponta több száz beteget ellátó, átlagosan napi 25 millió forint árbevételt elérő magánkórház?

Automatizálással és ügyfélfókusszal. Az elmúlt évben számtalan fejlesztést valósítottunk meg, belső- és ügyfélfolyamataink jelentős részét automatizáltuk, elérésüket kényelmesebbé tettük. A regisztrációs folyamat, az online foglalás, a virtuális bankkártyás fizetés, az elektronikus számlaküldés mind-mind automatizált – és ügyfeleink által könnyedén elérhető. Hasonló, de az ügyfeleink számára kevésbé látványos fejlesztéseket végzünk a szakmai területeken is, hogy a betegbiztonság minél magasabb szintű legyen. Az ügyfeleink számára olyan többletszolgáltatásokat is nyújtunk, ami egyedivé teszi az ellátásukat. Erre jó példa a superior szűrési csomagunk, amelyben az egész napos szűrési programot a szomszédos Four Seasons Hotel Kollázs éttermében szakítjuk meg egy kényelmes ebéddel.

Ez is ár-érték arány kérdése?

Ügyfeleink elvárják a minőséget és mi mindent megteszünk, hogy azt meg is kapják. Ezért bővítjük ügyféltereinket, amelyek hamarosan a jelenleginél is kényelmesebbek és nagyobbak lesznek. Ezzel párhuzamosan szintén bővítjük műtéti és fekvőbeteg kapacitásunkat. Mivel belső kontrolling folyamataink egyre erősebbek, minden szolgáltatásunknak ismerjük a forgalmi és fedezeti adatait, így sokkal komplexebb üzleti döntéseket tudunk hozni. Fedezetre pedig azért van szükség, hogy visszaforgassuk a fejlesztésekbe, amelyek aztán egyre jobb szolgáltatási minőséget eredményeznek. Ez a fenntartható magánkórházi működés üzleti modelljének a lényege.

Milyen szerepet tölt be a Dr. Rose Magánkórház a magyar magánegészségügyi piacon?

A magyar és a fővárosi magánegészségügyben világosan látszik, hogy a piac egyre inkább a tömeges ellátás irányába tolódik el, és az általános járóbeteg-ellátás kerül a szereplők fókuszába. Ezzel szemben mi a klasszikus magánklinikai életérzést szeretnénk megőrizni és átadni ügyfeleinknek. Ahol érték az, hogy kevesen vannak, ahol van idő az ügyfélre, ahol erős a szolgáltatási minőség, és ügyfelünk egyaránt érzi és tudja, hogy miért fizet. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a Dr. Rose Magánkórház hangulata és belsőépítészeti megoldásai megnyugtató környezetet, és a szokásos kórházi légkörtől eltérő élményt nyújtanak pácienseink számára. Ma a szakrendelőkből kiszoruló betegek jelentős keresletet biztosítanak, akik elsősorban a szolgáltatás elérhetőségét keresik, nem a többletszolgáltatásokat. Sok piaci szereplő ennek a tömeges igénynek a kiszolgálása irányába mozdul el. Mi nem terheljük túl a kapacitásainkat, és nagyobb ügyfélélményt nyújtunk az ellátás során, mert hosszú távon szeretnénk vonzóvá tenni magánkórházunkat ügyfeleink számára.

Kapcsolódó hírek

Legolvasottabb cikkeink