Kevesebb időt kell az ügyintézéssel eltöltenünk, bővül a hatósági ellenőrzés lehetősége is.
2014. november 28-án lezárul az Országos Tisztifőorvosi Hivatal (OTH) „Az internetes bankkártyás fizetés VPOS használatának kialakítása az OTH-ban" című, EKOP-2.A.3-2013-2013-0001 azonosítószámú projektje, melynek eredményeként a hatósági eljárások esetében elérhetővé válik az elektronikus fizetés. Az elektronikus fizetés csökkenti az ügyintézési időt, javítja a szolgáltatások színvonalát és hozzájárul a közigazgatás költséghatékony és ügyfélbarát működéséhez. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Elektronikus Közigazgatási Operatív Program részeként, az Új Széchenyi Terv keretében valósult meg, összesen 39 735 750 forint ráfordítással - tudatta közleményében az OTH.
Az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) egy olyan központi elektronikus fizetési szolgáltatási és elszámolási rendszer, melynek segítségével az ügyfelek a közigazgatási ügyek kapcsán felmerülő fizetési kötelezettségeiket elektronikus ügyintézés során bankkártya, illetve internetbank, a személyes megjelenéssel járó ügyintézés során pedig bankkártya segítségével is teljesíthetik. Az elektronikus fizetés mellett az eddigi befizetési lehetőségek is megmaradnak a jövőben.
Az Országos Tisztifőorvosi Hivatal az idén februárban indult projekt keretében csatlakozott az EFER rendszerhez. A projekt célul tűzte ki többek között az egyes közigazgatási eljárások és a pénzügyi tranzakciók egyértelmű megfeleltetését, a díjak pontos, késedelem nélküli beszedését, a visszaélési, csalási lehetőségek minimalizálását, a díjelszámolások visszakereshetőségének biztosítását, valamint konzisztens, naprakész analitikus adatok biztosítását elemzésekhez, döntés-előkészítéshez.
Az EFER-be integrált elektronikus fizetési lehetőségek használatával és az általa biztosított elszámoló funkció igénybe vételével az OTH szolgáltatás eredményessége, hatékonysága és költségvetési átláthatósága növekszik. A projekt eredményeként megvalósult közigazgatási online ügyintézéshez kapcsolódó elektronikus fizetési szolgáltatás lehetővé teszi, hogy az egy ügyhöz tartozó, de különböző jogosultaknak történő befizetés egy tranzakcióval valósuljon meg. Ez érezhetően csökkenti a tranzakciók számát és költségeit.
Az EFER által biztosított elszámoló funkció igénybevételével bővülnek a hatósági ellenőrzési lehetőségek, valamint kevesebb időt kell majd az állampolgároknak és a gazdálkodó szervezeteknek az ügyintézéssel eltölteniük, összességében pedig csökkennek az adminisztratív terhek és javul a szolgáltatások színvonala.