• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Jól használhatók az új mentőgépkocsik

Egészségpolitika Forrás: Weborvos

Miként a mentés, a mentőszervezet belső utasításainak értelmezése is szakmai feladat.

"A három éves (2007-2010) vásárlási stop után beszerzett valamennyi jármű, így a "B" típusú mentőgépkocsik (melyeket nem eset-rohamkocsiként, hanem alapszintű mentőgépkocsiként használunk) is alkalmasak a feladat ellátására és minden szempontból megfelelnek az Európai Uniós és Magyarországon is érvényes mentőgépkocsi szabványnak, az MSZ EN 1789-nek - szögezte le ismét a tegnap kirobbant polémia kapcsán az Országos mentőszolgírjaálat Kommunikációs Igazgatója.

Győrfi Pál közleményében azt írja: Az új gépkocsik – mint ahogy erről a kialakításukban részt vevő kivonuló mentőápolók, mentőtisztek, mentőorvosok állítják, és az érintett mentőállomásokon dolgozó bajtársak személyesen is meggyőződhetnek – jól használhatóak, ráadásul a korábbiaknál sokkal felszereltebbek és modernebbek.

Természetesen senki nem „tiltotta meg" a lélegeztetést a szóban forgó járművekben. Az utasítás azt az ismert szakmai elvet idézi, hogy maszkos ballonos lélegeztetésre szoruló beteggel nem szabad haladni, hanem eszközös légútbiztosítást kell végezni (izolálni a légutat), és ezután már a beteg lélegeztetés közben is szállítható. Ez szakmai kérdés, mint ahogy a szóban forgó belső utasítás értelmezése is szakmai feladat - áll a ma kiadott közleményben.