• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Kivonat Dr. Kóka János vitairatához

Egészségpolitika MA 06:09 Forrás: Weborvos
Kivonat Dr. Kóka János vitairatához

Kakasi György mérnök a könnyebb megértés érdekében készítette el a program vázlatát. 

Kakasi György ezt írta: "73 éves mérnökként örömmel olvastam a tárgyi gondolatokat. Régóta gondolom követendő megoldásnak a vázolt javaslatokat. Szakmám szabályait követve megkíséreltem a tételeket kivonatban vázolni, segítve a könnyebb megértést. A bízom, hogy a vázlatot követve többen olvassák a teljes tartalmat  baráti körömben." 

1)     Egészségügyi törvény = Társadalmi szerződés

2)     Egészségbiztosítás rendszerének

  a)       Az intézmény számára fenntartható, valós költségeket és az amortizációt tükröző

  b)       normatív és teljesítményalapú  

  c)       egyéni számlapénz

  d)       versengő egészségbiztosítókra épülő, de szolidaritás elvű finanszírozás

  e)       az állam, a háztartások és a vállalkozások három pillérén

  f)        kötelező vállalati kiegészítő egészségbiztosítás

  g)       biztosítók nemcsak magán, de egyetemi, állami és egyházi szolgáltatókkal is szerződhetnének

3)     Szerkezeti és szervezési reform

  a)       az alapellátás megerősítése és a járóbeteg-szakellátás

  b)       betegutak helyett dokumentált és minőségbiztosított protokollok

  c)       Az állami, egyetemi, egyházi és magánszolgáltatók között egy új, ügyfélközpontú együttműködés

4)     Információs, kommunikációs és digitális reform

  a)       adatalapú döntéshozatal

  5)     Szolgáltatási és betegjogi reform

  a)       Őszinte kommunikáció: A páciensek ügyfelek

  b)       ügyfél és szolgáltatók jogainak és kötelezettségeinek definiálása, az adatnyilvánosság

6)     Kórházreform

  a)       Semmelweis Kórházhigiénés Program

7)     Felügyeleti és irányítás

  a)       NEAK autonóm szolgáltatásvásárlási szerepének erősítése szerintem ellentmond a több biztosítós (2 d.) modellnek.  

  b)       tulajdonostól és finanszírozótól függetlenül követelményeket a szolgáltatók irányába.

  c)       Egészségbiztosítási Felügyelet felállítás, amely értékeli az egyes szolgáltatók és biztosítók megrendelési és eredményességi  tevékenységét.

8)     Szemléleti és ártalomcsökkentési reform

  a)       gyógyításról a prevencióra kell helyezni a hangsúlyt

  b)       az egészsége érdekében felelősen cselekvő polgároknak juttatható kedvezmények program

  c)       élelmiszergyártók és forgalmazók, illetve a gyógyszerlobbi felelősségé

9)     Képzési és HR reform

  a)       a diplomás ápolók számának, kompetenciájának, felhatalmazásának és felelősségének a növelése,

  b)       Szentgyörgyi Albert Program

  c)       minőségi oktatás, a versenyképes bér és az európai munkakörülmények

  d)       őszinte kommunikáció

10)  Költségvetési reform

  a)       reformok megvalósítása után az egészségügy költségvetésének fokozatos növelése

  b)       vény nélkül kapható gyógyszerek reklámozásának megadóztatása és áfakulcskedvezményeik felülvizsgálata

  c)       vállalati egészségbiztosítás, uniós finanszírozási fejlesztések