Az OTP egészségpénztár is az üzleti biztosítókkal fűzné szorosra a kapcsolatot.
A korábbi adóváltozás eredményeként tavaly addig soha nem látott mértékű, 43,6 százaléknyi adót kellett a munkáltatóknak befizetniük a dolgozóiknak utalt önkéntes pénztári befizetések után. Ez alaposan visszavágta a korábban egyenletes fejlődést mutató egészségpénztári piacot, s ez alól nem volt kivétel az OTP Országos Egészség- és Önsegélyező Pénztára sem, derült ki a szervezet ügyvezető igazgatójának szavaiból. Az adóintézkedések hatására ugyanis alaposan visszaestek a munkáltatói befizetések. E kihívásra új stratégiával válaszolt a pénztár, online rendszerük fejlesztésével ma már sokkal gyorsabb és kényelmesebb kiszolgálást képesek biztosítani tagságuknak, akikkel a korábbinál szorosabbra fűzték a szervezet kapcsolatát - olvasható a medicalonline.hu weboldalon.
Az eredmény – Studniczky Ferenc szerint – nem is maradt el. Az idei esztendő első öt hónapjában 28 százalékkal nőttek az egyéni befizetések, így egy átlagos pénztártag havi számlája 10 százalékkal mutat többet – 7093 forint –, mint korábban. Ráadásul megállt a munkáltatói lejtmenet is, bár a tavalyihoz képest 1-2 százaléknyi többlet észrevételéhez vagy nagyító vagy szakember szükségeltetik. Mindent összevetve idén májusig a munkáltatóktól 1,5, míg a munkavállalóktól 2,25 milliárd forint érkezett a pénztári számlákra, s az új stratégia helyességét bizonyítandó ez utóbbi összeg egy jelentősebb részének befizetése már elektronikus úton történik. Mindeközben 15 százalékkal nőtt az átlagosan 38 év körüli új belépők száma, amelynek eredményeként az OTP egészségpénztár létszáma átlépte a negyedmilliót, a hozzátartozókkal együtt pedig az 500–700 ezret.
A magánegészségügyi piac előretörése visszaköszön a pénztártagok kifizetéseiben is. Miközben 18 százalékkal nőtt a magánegészségügyben felhasznált összeg nagysága – 1,1 milliárd –, csökkenőben a gyógyszerek kiváltására, vásárlására fordított összeg, amely azonban a maga 2 milliárdjával még mindig a kiadási oldal legizmosabb tétele. Az OTP egészségpénztár által végzett reprezentatív felmérés azt mutatja, hogy a megkérdezettek 29 százaléka vett igénybe az elmúlt három hónapban magánegészségügyi szolgáltatást. Az állami ellátás legfőbb problémáját az érintettek a várakozási időben (34,5 százalék) vagy például abban látják, hogy egyesek soron kívül juthatnak be rendelésre, illetve az orvos elé (60 százalék).
További részletek a cikkben.