• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Lengyelország: jogszabály az egészségügyi juttatásokról

Európai Unió Forrás: Scrip

A törvény megszünteti a képviselők egészségügyi privilégiumait és hozzájárulás fizetésére kötelezi például a klérus tagjait.

A parlament elfogadta az egészségügy közfinanszírozásáról szóló törvényjavaslatot, amely meghatározza az egészségügyi létesítmények kötelezettségeit, részletezi az egyes egészségügyi szolgáltatások finanszírozási módját, és tisztázza a nemzeti egészségbiztosítási alap (NFZ) szerepét.


A törvény alapján a támogatási listákat az egészségügyi minisztérium rendeletben teszi közzé, az egészségügyi szolgáltatásoknak a biztosítási alapokból és az állami költségvetésből történő finanszírozását pedig a szakminiszter hagyja jóvá. Bizonyos szolgáltatásokat és programokat – többek közt a gyógyszerek minőségellenőrzését és az AIDS/HIV megelőzést – továbbra is külön, az állami költségvetésből támogatják.


A törvény egyéb változásokat is előirányoz: megszünteti a Szejm-képviselők, családtagjaik és mások egészségügyi privilégiumait; egészségbiztosítási hozzájárulás fizetésére kötelezi például a klérus tagjait. (Az ő biztosításukat korábban az állam egyháztámogatási alapjából fizették.) A törvény azon gyógyászati kezelések körét is meghatározza, amelyeket nem fedez a biztosítás, bevezeti továbbá a betegek által fizetett kezelések várólistájának intézményét, ugyanakkor az új szabályok szerint a fogamzásgátlók támogatást élveznek majd.


A munkaképes korú népesség egészségbiztosítási hozzájárulásai a 2007-es év elejére a bruttó bér jelenlegi 8,25%-áról a 9%-ára fognak növekedni.


A nem-munkaképes korú népesség biztosítási költségeit az állami költségvetés állja majd, arról pedig helyi hatóságok döntenek, ki kapjon effajta biztosítást.


Az NFZ, amelyet ma is korrupcióval és a biztosítási alapok alacsony hatékonyságú kezelésével vádolnak, állami testület marad, de külső szakértők is részt vesznek a működetésében. Az NFZ regionális részlegei az egészségügyi szolgáltatások decentralizálása érdekében nagyobb önállóságra kényszerülnek. Az NFZ egészségügyi vonatkozású tevékenységét szakminiszter, míg gazdasági ügyeit a pénzügyminiszter ellenőrzi majd.