Növelnünk kell a siker valószínűségét és kerülnünk kell a célkitűzésekhez való [túlságos] ragaszkodást.
Az Almirall Spanyolország legnagyobb hazai alapítású cége, amelynek nettó forgalma 2007-ben 792,5 millió dollár volt, s amely 5,6 százalékot hasított ki magának a honi piacból. Bár forgalmának legnagyobb részét a jelenleg a belföldi értékesítés teszi, az export-eladások is meghaladják a teljes érték egyharmadát (34%). A kivitel összege két év alatt 13 százalékkal nőtt. Jól mutatja a vállalat expanziós törekvéseit, hogy 2008 végére 45 százalékra szeretnék növelni az export arányát.
Ami azt illeti, a nemzetközi terjeszkedés valóban az Almirall egyik régi ambíciója, s ezt csak erősíti, hogy rendelkeznek egy nagy horderejű fejlesztéssel: tartós hatású muszkarin-receptor antagonistájuk (long acting muscarinic antagonist, LAMA), az aclidinium bromide az idült obstruktív tüdőbetegség (chronic obstructive pulmonary disease, COPD) hatásos terápiájának ígérkezik. Mostanában folynak a szer III. fázisú hatékonysági és biztonságossági vizsgálatai; különböző (enyhétől a súlyosig terjedő) eseteken tesztelik, az eredmények ez év végén várhatók.
A COPD mára a világon az egyik legtöbb megbetegedést és halálozást okozó betegség, és a páciensek száma tovább nő, ennélfogva nyilvánvaló, hogy szükség van további terápiákra is – közölte a Scrippel Andersson.
A COPD kezelésében az első számú opciót jelenleg a hörgőtágítók jelentik, melyek közül a legközkeletűbb a Boehringer Ingelheim és a Pfizer Sprivája (hatóanyag: tiotropium), azaz az egyetlen LAMA, amely szilárdan „megvetette a lábát" a piacon. „Mi leszünk a második helyezettek, és ez idő szerint nem is létezik más, harmadik fázisban lévő fejlesztés" – jelentette ki a kutatási-fejlesztési igazgató. Az aclidinium bromide struktúrája és farmakológiai profilja abban különbözik a tiotropiumétól, hogy csak kis mennyiségben és átmenetileg van jelen a plazmában, ezért feltehetőleg kisebb a valószínűsége, hogy szisztémás mellékhatásokat vált ki.
Az IMS Health egészség-gazdasági elemzőcé szerint feltételezhető, hogy a legtöbb aclinidium bromide monoterápiaként, illetve egy másik hatóanyaggal kombinálva értékesíthető, s ezek földkerekség-szerte 2 milliárd dolláros forgalmat eredményezhetnek. […]
A vállalat terapeutikus profilja [mindazonáltal] szűk: első sorban légúti és autoimmun betegségekre összpontosít. Évente általában két terméket kezdenek fejleszteni – 2007-ben ez egy rheumatikus ízületi gyulladás és multiplex sclerosis elleni DHODH-(dihidro-orotát-dehidrogenáz)-inhibítor volt.
Dr. Andersson ezzel kapcsolatban megjegyezte: „Cégünk akkora, hogy elkerülhetetlenül oda kell figyelnünk a versenyképességre". A kockázat csökkentése érdekében, úgymond, növelnünk kell a siker valószínűségét és kerülnünk kell a célkitűzésekhez való [túlságos] ragaszkodást".
Luciano Conde vezérigazgató szerint az Almirall forgalmazással/ marketinggel foglalkozó csapata a fejlesztés első pillanatától igyekszik felderíteni a ki nem elégített gyógyászati szükségleteket, és előre megállapítani, hogy mekkora igény lesz a termékre, amikor majd az a piacra jut. „Nagyon szigorúan ítéljük meg projektjeinket" – így Conde. „Ha nem illenek a [piaci] profilba, felhagyunk velük."