• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Étrendkiegészítő reklámja miatt bírságolt a GVH

Gyógyszerpiac Forrás: MTI

A Hivatal szerint a vállalkozások nem tudták igazolni a reklámban közölt állítások valóságtartalmát.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 10 millió 840 ezer forint bírságot szabott ki a Vitabalans Kft. és Vitabalans Oy vállalkozásra egyes termékeik törvénysértő reklámozása miatt. A GVH keddi közleménye szerint a Vitabalans Kft. és a Vitabalans Oy 2011. júliusa és 2013. szeptembere között egyes reklámjaiban megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot tanúsított, mert a Lacto Seven étrendkiegészítő termék egészségre gyakorolt hatására vonatkozó állításai nem feleltek meg a reklámozási rendelkezéseknek.

A reklámok azt az üzenetet közvetítették, hogy a termék hét olyan baktériumot juttat a szervezetbe, amelyek hasznosak az emésztőrendszer számára, és jó közérzetet, immunerősítést, az egészséges bélflóra fenntartását eredményezik, ám a vállalkozások nem tudták igazolni az állítások valóságtartalmát - közölte a versenyhivatal.

A GVH megállapította továbbá, hogy a vállalkozások 2013 januárjától márciusig jogsértő reklámtevékenységet folytattak, amikor több lap egyes számaiban közzétett reklámokban nem határozták meg egyértelműen, hogy a Lopacut 2mg termék gyógyszer. Az ágazati törvény ugyanis előírja, hogy gyógyszertárból vény nélkül is kiadható és társadalombiztosítási támogatásban nem részesülő gyógyszerek reklámozása csak akkor szabályos, ha a reklám egyértelművé teszi, hogy a reklámozott termék gyógyszer.

A GVH a bírság kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte egyebek mellett, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el és időben elhúzódott, illetve bizalmi termékekről volt szó.

Enyhítő körülményként értékelték viszont, hogy a vállalkozások a jogsértő kommunikációt a jogszabályváltozásokat követő átmeneti időszakban tették közzé.