• nátha
    • Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

      Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

    • A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

      A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

    • A vírus, amit a kisgyerekes szülőknek fontos ismerniük

      A vírus, amit a kisgyerekes szülőknek fontos ismerniük

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

Jogsértő reklámok miatt 7 milliós bírság egy gyógyszercégnek

Gyógyszerpiac 2019.11.29 Forrás: Gazdasági Versenyhivatal
Jogsértő reklámok miatt 7 milliós bírság egy gyógyszercégnek

A gyártó közvetlenül szólított meg gyermekkorúakat Supradyn Kids multivitamin-készítményének egyes reklámjaiban.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Bayer Hungária Kft. jogsértő módon, közvetlenül szólított meg gyermekkorúakat Supradyn Kids multivitamin-készítményének egyes reklámjaiban. A hatóság 7 millió forintos bírságot szabott ki a gyógyszercégre.

A GVH döntésében jogsértőnek minősítette a Bayer multivitaminját SpongyaBobos kulaccsal kínáló televíziós reklámot, a Nők Lapja Gyerek magazinban megjelent újsághirdetést, valamint a terméket varázstörülközővel ajánló televíziós hirdetést. A szabályozás alapján ugyanis tilos egy reklámban a gyermekkorúak közvetlen felszólítása a reklámozott áru megvásárlására, illetve szüleik vagy más felnőtt meggyőzésére, hogy vegyék meg nekik a terméket. A hatóság a kereskedelmi gyakorlat megítélésekor figyelembe vette, hogy

-       a reklámot leadó csatornákat gyermekek is nézik;

-       a hirdetésekben használt „keresd” kifejezés közvetlenül szólítja meg őket;

-       a hirdetések dinamikus, a gyermekek érdeklődését felkeltő játékos képi világgal rendelkeztek;

-       a termékek összecsomagolása játékokkal is különösen vonzóvá teszi azokat a kiskorúak számára.

A vizsgálat a gyógyszercég három, gyermekek számára érdekes kiegészítővel (kulaccsal, varázstörölközővel és világító jojóval) összecsomagolt, multivitamint népszerűsítő reklámkampányára terjedt ki. A GVH azonban megszüntette a vizsgálatot a reklámokban használt, egyéb eszközök jelentős részénél a jogsértő közvetlen felszólítás bizonyíthatóságának hiányában – figyelemmel többek között az egyes reklámok megjelenési jellemzőire, tartalmára, illetve szövegezésére.

A GVH döntésében – összességében mintegy 30%-os – bírságcsökkentő tényezőként vette figyelembe, hogy a vállalkozás elismerte a jogsértést, továbbá szigorúbb ellenőrzés alá vonta reklámjait a versenyfelügyeleti eljárás hatására.

Legolvasottabb cikkeink