Két ismert közösségi felülettel bővítette gyógyszerhamisítás elleni kampányfelületeit a Pfizer gyógyszergyártó.
A spam üzenetekben hirdetett, potenciálisan veszélyes készítményekre fókuszál közösségi online kampányában a Pfizer gyógyszergyártó. A Viagra, azaz a világ talán legnagyobb arányban hamisított készítményének eredeti gyártója szerint a hamisítók rendkívül gyorsan alkalmazkodnak az internet kínálta új lehetőségekhez. Az e-mailben küldött levélszemét mellett már a közösségi oldalakon is érzékelhető a jelenlétük.
A cég szerint ezért egyre fontosabb, hogy a fogyasztók megismerjék a spam üzenetekben kínált készítmények veszélyeit, és tisztában legyenek azzal, ha ilyen jellegű kéretlen hirdetéssel találkoznak, hogyan jelezhetik azt az adott weboldal üzemeltetőjének.
A kampányról beszámoló InPharm portál híradása szerint a Twitter (@realdangeruk) és Facebook (facebook.com/realdangerUK) felületén a Pfizer részletes tájékoztatást ad az illegálisan terjesztett, rendszerint hamis gyógyszerek fogyasztásának kockázatairól, elmagyarázza, mi az a spam hirdetés, továbbá, hogy felhasználóként melyik online felületen, hogyan lehet fellépni a spamek ellen.
A közösségi jelenlét a korábban Nagy-Britanniában indított Real Danger című médiakampány folytatása. Ennek keretében mutatta be a cég azt a vitatott, ám kétségkívül hatásos kampányvideót, amelyben egy férfi az illegálisan rendelt gyógyszer bevételét követően döglött kampányt köhög fel, utalva ezzel arra, hogy sosem lehetünk biztosak abban, a bizonytalan forrásból származó készítmények valójában milyen összetevőket tartalmaznak.