• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Megtévesztő probiotikum-hirdetések miatt bírságoltak

Gyógyszerpiac Forrás: MTI

Az egyik cég ötmilliós, a másik 790 ezer, a harmadik csak 300 ezer forint büntetést kapott.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) három céget bírságolt probiotikumokról szóló megtévesztő hirdetéseik miatt összesen 6,090 millió forintra - közölte a versenyhivatal az MTI-vel csütörtökön. A tájékoztatás szerint a legnagyobb, 5 millió forint bírságot az Actavis Hungary Gyógyszermarketing és Kereskedelmi Kft.-ra szabták ki jogsértő reklámozás, és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A GVH megállapította, hogy a cég Hobiot Stop étrend-kiegészítő termék gyógyhatására, és egészségre gyakorolt hatására vonatkozó állítások, egyebek között, hogy a készítmény hozzájárul a bélflóra, az immunrendszer erősítéséhez nem feleltek meg az ágazati szabályokban megjelenő reklámozási rendelkezéseknek.

A Hosptess Kft. 790 ezer forint, míg a BG Distribution Hungary Kft. 300 ezer forint bírságott kapott hasonló, ágazati szabályok megsértése miatt. Az eltérő bírságösszegeket a kommunikációs gyakorlatok intenzitásának különbségei indokolták. Az étrend-kiegészítők jogsértő reklámozása esetén súlyosító körülmény, ha az érintett fogyasztói körnek legalább egy része sérülékeny, enyhítő körülmény lehet, ha az utólagos tájékoztatás során - így a gyógyszertárakban - a fogyasztó megkapja a kellő tájékoztatást - olvasható a GVH közleményében.