Indokolt lenne a jogszabály módosítása, amelyben a piaci szereplők részvétele mellett, az OGYÉI látná el a katalizátor szerepét.
A 2006-ban megfogalmazott gyógyszergazdaságossági törvény egyes elemei az elmúlt közel másfél évtizedben elveszítették életszerűségüket, jelentette ki a Medical Tribune Változó promóciós szabályok című konferenciáján az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet osztályvezetője. E meglepő kijelentést Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna az ismertetést segítő rendezvényekkel kapcsolatban tette, kifejtve, hogy a jelenlegi törvény ennek mindössze kétféle változatát ismeri, miközben e tevékenység eszköztára egyre színesebbé válik, írja a Pharmaonline.
Emellett alacsony az ajándékok, támogatások több mint egy évtizede meghatározott mértéke, s míg a törvény megfogalmazásának elsődleges célja annak idején a promóció visszaszorítása volt, mára, mint mondta, „elmúltak a vadkapitalista idők”.
Az OGYÉI ismertetésfelügyeleti tevékenységéről nem véletlenül szervezett az intézet alig néhány hete nyilvános konzultációt, amelyet – az ott felvetett kérdésekre mintegy válaszul – állásfoglalás követ majd. Az osztályvezető szerint indokolt lenne a jogszabály módosítása, amelyben a piaci szereplők részvétele mellett, az OGYÉI látná el a katalizátor szerepét