• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

    • Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

      Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

A hely, ahol gyógyulni és gyógyítani is jó

Hírek 2020.11.11 Forrás: Weborvos
A hely, ahol gyógyulni és gyógyítani is jó

Sok munkatársunk jelenleg is főállásban dolgozik nálunk az állami bér másfél-kétszereséért. Ezt a jövőben is garantáljuk.

Kevés olyan magánorvosi hálózat működik Magyarországon, mint a Prima Medica, amely alig 15 éves fennállása óta folyamatosan növekszik, megsokszorozta nemcsak a nála ellátott betegek számát, hanem az itt foglalkoztatott orvosokét, asszisztensekét is. Nincs ezen mit csodálkozni, hiszen az alapító, dr. Babai László fő célja az volt, hogy egyszerre fókuszáljon a betegekre és a gyógyítókra. Olyan körülményeket, műszerezettséget, informatikai és minőségirányítási rendszert hozzon létre, amelyben jó gyógyulni és gyógyítani.

2004-ben, amikor elindította az első szakorvosi központot, a Budai Allergiaközpontot, a magánorvoslást főleg a lakásrendelők fedték le, még gyerekcipőben járt az intézményesített privát járóbetegellátás. Honnan jött az ötlet, hogy belevágjon?

Az orvosi egyetem alatt szinte minden gyakorlatomat Németországban töltöttem. Voltam kis kórházban Tauberbischofsheimban, voltam nagy, több kórházat működtető hálózat városi kórházában Bietigheim-Bissingenben, és voltam a Heidelbergi Egyetem klinikáján. Ezeken a helyeken világosok voltak a feladatok, tiszták az elvárások és lehetőségek. Nem úgy, mint itthon, ahol minden kaotikus volt. Nem akartam külföldre menni, de két barátommal úgy gondoltuk idehozzuk Németországot, tehát olyan magánrendelőt alakítunk ki, mint amilyeneket ott láttam: minden a helyén, mindennek van rendszere, tudja az orvos, hogy pontosan mi a feladata, tudja az asszisztens, hogy mi a területe és tudja a beteg is, hogy konkrétan mit várhat el. Így jött lére a Prima Medica első központja a Budai Allergiaközpont.

 dr. Babai László

 

Nem kis nevet szerzett ez a központ, hiszen például a szakma olyan kiválósága csatlakozott önökhöz, mint például prof. dr. Nékám Kristóf a Szakmai Kollégium Klinikai immunológia és allergológia Tagozatának volt elnöke…

Igen, úgy tűnik a rendezett, világos, kiszámítható körülmények, a lehetőség, hogy csak a szakmára fókuszálhassanak, számtalan neves orvost vonzott hozzánk. Nemcsak allergológusokat, hanem más szakmabelieket, így 2013-ra már kiegészült az egészséghálózatunk az Endokrinközponttal és a Trombózisközponttal, olyan ismert és elismert professzorokkal, mint például prof. dr. Balázs Csaba, prof. dr. Szabolcs István, vagy prof. Góth Miklós, illetve prof. dr. Blaskó György, aki a Magyar Thrombosis és Haemostasis Társaság volt elnöke.

Ma már csaknem 20 szakmai központ tartozik a Prima Medicához, amely közel 100 orvost foglalkoztat. Hogy kell ezt elképzelni, hiszen a honlapjuk szerint a főváros öt helyszínén várják a betegeket?

Minden szakmának van egy önálló rendelője, amely az adott terület legkorszerűbb eszközeivel van felszerelve. Például a Kardioközpontba nemrég szereztünk be egy Cortrium Holter EKG-t, mely a hagyományos Holter EKG-nál jelentősen többet tud: mivel vezeték nélküli, sportolás, mozgás során is használható, ráadásul használata közben lehet fürdeni, és akár 1 hetet is a páciensen lehet, így a ritkán jelentkező ritmuszavarokat is el lehet csípni. De az Anyajegyszűrő Központban is olyan eszköz érhető el, mely egyedülálló: olyan fényképes rendszer, mely a teljes test feltérképezése mellett mesterséges intelligenciával segíti a rosszindulatú anyajegyek felismerését. Ami az orvosok szempontjából talán legalább olyan fontos, mint a korszerű eszközök: minden központban/rendelőben olyan főállásban dolgozó, több mint harminc asszisztens támogatja a munkájukat, akik a konkrét szakmának minden rájuk vonatkozó csínját-bínját ismerik, így le tudják venni a gyógyítókról a felesleges feladatokat. A betegeknek is nagy segítség ez, hiszen már a bejelentkezésnél olyan emberrel tárgyalhatnak, aki érti a problémát, azonnal választ is ad rá, vagy pontosan oda tudja irányítani a pácienst, ahol biztosan megtalálják a megoldást.

Miközben gombamód szaporodnak a kisebb és nagyobb magánorvosi rendelők, privát kórházak, önöknél nincs túl nagy fluktuáció, nem csábulnak el a munkatársaik, sőt egyre nagyobb a csapat. Gondolom a fentiek miatt…

Igen, mert az, aki magas színvonalon szeretné űzni a szakmáját, annak nagyon fontos, hogy a munkájához meglegyen a megfelelő anyag, a megfelelő eszköz, a támogató asszisztencia. De az is sokat számít, hogy már az induláskor, 2004-ben olyan informatikai rendszert fejlesztettünk, amely egységben kezelte az ellátást, a bejelentkezéstől kezdve a megjelenésen át az ambulánslap megírásáig, illetve a számlázásig. Nagyon megkönnyítette az orvosok munkáját, hogy rendszerszinten már akkor mindent internetre vittünk, így egy esetről, egy páciensről egy helyen minden adatot megtalált. Ezt a rendszert fejlesztjük tovább folyamatosan. Például pár éve létrehoztuk a saját ügyfélkapunkat, amelyen keresztül a betegek teljes biztonsággal megkaphatják a leleteiket, sőt ezen keresztül maximális védettségben a páciensek idetölthetik a dokumentumaikat, vizsgálati eredményeiket, és innen indíthatják az online viziteket is, ami most a járvány idején, a távgyógyítás bevezetésével különösen hasznosnak bizonyult.

Hiába szeretnek önöknél dolgozni az orvosok, szakdolgozók, a jogviszony törvény miatt lehet, hogy jövőre sok munkatársának döntenie kell, megy vagy marad. Hiszen a jogszabály határozottan ketté akarja választani a magán-, és állami ellátást. Nem tart ettől?

Valójában nem. Mi nagyon jó alternatívát tudunk nyújtani azoknak a 45-50 éves orvosoknak, akik már megtanultak mindent a szakmájukról, rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek össze, de nem kívánnak feljebb lépni a hierarchiában, nem akarnak már részt venni az állami ellátás futószalagja mellett. Inkább dolgoznának egy olyan környezetben, ahol több idő jut egy esetre, egy betegre, ahol minden adott az átgondolt, nyugodt magas színvonalú munkára.

Az állami ellátásban jelentősen megemelik az orvosok bérét. Emiatt sem aggódik, hiszen egy jó fizetés mellett nem lesz szüksége a gyógyítóknak másod-, harmadállásokra a magánellátásban…

Sok munkatársunk jelenleg is főállásban dolgozik nálunk az állami bér másfél-kétszereséért. Ezt a jövőben is garantáljuk. 

Az állami ellátásban a betegek legtöbbször az egészségügyi dolgozók viselkedésére, hangnemére panaszkodnak. Sokszor érzik úgy, hogy nem egyenlő partnerként bánnak velük. Önöknél van valamilyen továbbképzés, hogy elkerüljék az ilyen helyzeteket?

Nincs. Alapvetően azért, mert hozzánk olyan orvosok, szakdolgozók jönnek, akik eleve nyitottak, nem tárgyként kezelik a pácienseket. Emellett sokat segít az is, hogy több éve bevezettük az ügyfélelégedettségi kérdőívet, amit a betegek a kezelés lezárta után töltenek, tölthetnek ki. Ebben számos kérdést teszünk fel, amelyekre kifejtve válaszolhatnak, de osztályzatot is adhatnak a kezelőorvosuk, az asszisztensük munkájára. Ezeket az ügyfélelégedettségi íveket az érintettek is megkapják, ami jó tükör a számukra. mikor egy orvos nálunk kezd el dolgozni, az elején még talán furcsának tartja ezt a dolgot. Egy idő után azonban motiváló erővé válik ez a visszajelzés, vannak, akik kifejezetten várják, mit gondol róluk a betegük.

 

A Prima Medicára hogy hat ez a jelenlegi egészségügyi válsághelyzet? Lesznek problémák? Vagy akár jól is jön ki belőle?

Minden visszajelzés és tapasztalat azt mutatja, hogy megerősödve jövünk ki ebből a helyzetből. Már most számos orvos megkeresett minket, többekkel már tárgyalunk is arról, hogy akár teljes állásban hozzánk szerződnek. Hiszen úgy látszik, nemcsak mi, hanem az orvosok is azt gondolják, hogy nálunk gyógyulni, és gyógyítani is jó.

Kapcsolódó hírek

Legolvasottabb cikkeink