• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Az iskola is lehet veszélyes üzem

Hírek Forrás: Weborvos

Az iskolai balesetek legtöbbször tornaórán vagy a szünetben következnek be.

Véget ért a nyári szünet, reggelente ismét megtelnek az utak, tömegközlekedési eszközök az iskolába igyekvő diákokkal és szüleikkel. A Generali reprezentatív, 1200 fős mintán végzett felmérése szerint a diákok 6%-át éri baleset az iskolába menet, annak ellenére, hogy sokukat szülőjük kíséri. Az általános iskolásoknak 54%-a, míg a középiskolásoknak 99%-a azonban így is egyedül kell eljusson az iskolába. A szülők negyede 10 éves korától engedi önállóan közlekedni a gyermekét, míg további egyharmaduk még ennél is korábban, 8-9 évesen. Az iskolások 12%-a azonban csak 14 éves korától, vagy még később mehet szülői felügyelet nélkül iskolába – ismertette a részleteket közleményük.

A kutatásból kiderült az is, hogy a legtöbb általános iskolás (sorrendben) gyalog, autóval vagy kerékpárral jut el az oktatási intézménybe, míg a középiskolások legnagyobb hányada általában tömegközlekedési eszközt vesz ehhez igénybe.

Az iskolások biztonságos közlekedését célozza a Generali a Biztonságért Alapítvány új kezdeményezése is, melynek keretében az ország több pontján csúszásgátló útburkolatok, ún.Living Road telepítését finanszírozza balesetveszélyes útszakaszokon, gyalogos átkelőhelyeknél. A biztonsági burkolat vészfékezés esetén akár 50%-kal csökkenti a féktávolságot, felületi érdességének és színskálájának köszönhetően pedig 70%-kal jobban észlelhetővé teszi a bevont útszakaszokat.

Az Alapítvány a közelmúltban adta át azelső Living Road-ot Tatabányán, egy óvoda és iskola mellett húzódó úton, de az ország több településén tervez még ehhez hasonló átadásokat a közeljövőben.

Az iskolába vezető út mellett maga az iskola is rejt veszélyeket. A Generali kutatásából kiderül, hogy a felmérésben részt vett általános iskolás gyermekek 14%-a, a középiskolások 28%-a szenvedett már el balesetet a tanintézményekben. Ezek legtöbbször tornaórán vagy a szünetben, játék közben következnek be.