• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Demonstráció a fogyatékkal élő gyerekek jogaiért

Hírek Forrás: Weborvos

Szülői kezdeményezésre békés demonstrációt tartanak ma délután az Országház előtt.

Az oktatási törvény módosításához a Lázár-féle törvényjavaslat két olyan pontot is tartalmaz, mely kérdéses hatékonyságú és hosszú távon ellehetetleníti a sérült gyerekek iskolai oktatáshoz való jogát. A javaslat a fejlesztő iskolák heti minimum 20 óraszámának eltörlését tervezi, és az óraszám meghatározását arra a szakértői bizottságra bízza, aki a gyermek fejlesztésében nem vesz részt, s aki kénytelen egy vizsgálatból eldönteni azt, hogy a gyermek milyen formában, heti hány órában, iskolában-e egyáltalán, teljesítheti tankötelezettségét, s ezzel eldönti az egész jövőjét.

A Nem Adom Fel Alapítvány közlése szerint a tervezet súlyosan sérti a szabad iskolaválasztáshoz való jogot azzal, hogy elveszi a sérült gyereket nevelő szülőtől a lehetőségét, hogy a szakértő javaslatát figyelembe véve, és az összes körülmény ismeretében válassza meg a megfelelő intézményt. Amíg egy ép gyereket nevelő választhat óvodát, iskolát, addig számukra ezt a jogot a szakértői bizottság korlátozná.

A törvénymódosítás kapcsán a mai demonstráció résztvevői szeretnék a közvélemény figyelmét ráirányítani arra is, hogy a korai, óvodai vagy iskolai oktatásban, fejlesztésben való részvétel minden tartósan beteg, kisebb vagy súlyosabb fogyatékkal élő gyermek számára nemcsak alkotmányos jog, hanem életesélyeinek egyik legfontosabb záloga is. Ennek feltételei messze elmaradnak az európai normáktól a meglévő kevés törvényi garancia ellenére is, így az államtól elvárják, hogy e garanciákat ne korlátozza, hanem bővítse.

Szeretnének hangsúlyt adni annak, hogy a sérült gyereket nevelő szülők ugyanúgy szeretnék megadni a gyerekeik számára a maximumot, hiszen ők már így is egy sokkal nehezebb utat járnak be az életükben, és velük együtt az egész családunk. Nem szeretnénk azt, hogy még nehezebb legyen.