A duális képzés lényege, hogy a diákok az elméleti tudást az iskolában a gyakorlati ismereteket pedig a munkaerőpiacon sajátítják el.
Több hónapos előkészítő munkát követően 2022. őszén megtörtént a Budai Egészségközpont Zrt. Királyhágó utcai telephelyének duális képzőhelyként való akkreditációja általános ápolói szakra. Az intézményi háttér megteremtése után az előkészületek utolsó fázisában elkészült a demonstrációs oktatóterem is, amelynek köszönhetően április 18-án tizenhat diák kezdte meg gyakorlati képzését az intézményben.
„A duális képzés lényege, hogy a diákok az elméleti tudást az iskolában, esetünkben a Kanizsay Dorottya Katolikus Gimnázium, Egészségügyi Technikum és Szakképző Iskolában, a gyakorlati ismereteket pedig a munkaerőpiacon, azaz nálunk sajátítják el. Intézetünkben kifejezetten erre a feladatra szakosodott szakoktató, Tamás Dóra segíti a tanulókat. A szakképzésbe kapcsolódó tanulók az eredményes ágazati alapvizsga letétele után szakirányú oktatásban vehetnek részt, illetve lehetőségük nyílik arra is, hogy szakképzési munkaszerződést köthessenek a duális képzőhellyel” – mondta Ádámi-Nagy Andrea, a Budai Egészségközpont HR vezetője.
Mit kell tudni a duális képzésről?
A duális képzés olyan középfokú szakképzési forma, amely során az intézményben, illetve a munkaerőpiaci szereplőknél, cégeknél folyó szakmai oktatás párhuzamosan, egymást kiegészítve történik. A duális szakmai képzés lehetőséget biztosít korszerű, átfogó tudás megszerzésére. Erre alapozva oktatói felügyelettel kerülnek be a hallgatók az osztályos ellátásba.
Számos előnnyel jár, ezért fontos, hogy a lehető legtöbb tanulónak, képzésben részt vevő személynek legyen lehetősége a szakirányú ismeretek valós munkakörülmények közötti elsajátítására. A diákok megismerik a vállalat által alkalmazott technológiákat, és az így megszerzett ismereteket az elméleti tudás számonkérése során is kamatoztathatják. Elsajátíthatják a XXI. század kihívásainak megfelelő munkaeszközök használatát, a szakma olyan rejtelmeit, melyeket csak hosszú évek gyakorlata tesz lehetővé. Az ismeretszerzés a munkafeladatok végrehajtásával történik a duális képzőhely gyakorlati oktatóinak segítségével, így a tanulók már tanulmányaik során munkatapasztalatot szereznek, ami által növekednek elhelyezkedési esélyeik.
„Képzési tevékenységünk fő irányelve, hogy tanulóink szakmai gyakorlati oktatását, valamint a betegellátásba való integrálását interaktív, folyamatos kommunikációval segítsük. Ezzel párhuzamosan a hallgatók betekintést nyerhetnek a hivatással járó társszakmákba, például alapvető pszichológiai ismereteket sajátíthatnak el. Ezen felül megismerik a kompetenciák betartásának fontosságát, illetve az egészségügyi ellátórendszert.
Az igazán jól teljesítő diákok szinte biztos álláslehetőségre számíthatnak annál a cégnél, ahol a szakirányú tanulmányaikat folytatták. Intézetünk célja, hogy az oktatásban résztvevő tanulók, akik mind szakmailag, mind emberileg megfelelnek az általunk támasztott magas minőségi elvárásoknak munkavállalói szerződési ajánlatot kapjanak részünkről, ezzel is segítve a humánerőforrás jövőbeni biztosítását és a páciensközpontú gyógyítói tevékenységet” – tette hozzá Ádámi-Nagy Andrea.