Közeledve a december elsejei AIDS Világnapjához az esernyő emoji közösségi médiában való használatára buzdítják a felhasználókat.
A már futó CondomEmoji kampányának részeként, a Durex ma bejelentette, hogy az “esernyő esőcseppekkel" emoji elsöprő győzelmet aratott azon a globális szavazáson, amelynek célja egy olyan hangulatjel megválasztása volt, amely nem hivatalosan a biztonságos szexet jelképezi.
Közeledve a december elsejei AIDS Világnapjához, a Durex az esernyő emoji közösségi médiában való használatára buzdítja a felhasználókat. Ennek célja, hogy felhívják az emberek figyelmet a védekezés nélküli szex járulékos kockázataira. A kampány azután a megdöbbentő felismerés után kezdődött, amely szerint a 16 és 35 év közöttiek majdnem fele hiszi azt, hogy nem fenyegeti őket a HIV vírus veszélye, annak ellenére, hogy minden 30. másodpercben megfertőződik egy fiatal.
A megkérdezett fiatalok 60%-a vallotta be, hogy kényelmetlenül érzik magukat, ha a szexről kell beszélni, 72%-uk szerint egyszerűbben fejezik ki érzelmeiket hangulatjelek segítségével, és több mint háromnegyedük használ hangulatjeleket kapcsolataik és a szex megvitatásához. 10-ből 9 pedig egyetértett abban, hogy egy #CondomEmoji elősegítené a biztonságos szex nyílt kommunikációját.
A kampány az IPPF-től (International Planned Parenthood Association) is támogatásra lelt. A szervezet vezetője, Tewodros Melesse elmondta: „a biztonságos szex tudatosítása továbbra is globális kihívás. Támogatjuk a Durex törekvéseit, hogy segítsünk a fiataloknak a védekezésre gondolni. Az AIDS világnapján is támogatjuk az erőfeszítést annak érdekében, hogy felhívjuk a figyelmet a védekezés nélküli szex kockázataira."