• nátha
    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

    • Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

      Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

    • Itt az ősz, már támadnak a vírusok

      Itt az ősz, már támadnak a vírusok

  • melanóma
    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

    • A betegségről a melanoma világnapján

      A betegségről a melanoma világnapján

    • Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

      Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

  • egynapos sebészet
    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

    • Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

      Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

    • Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

      Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

Egyre kelendőbbek az egészséges élelmiszerek Németországban

Hírek 2019.07.17 Forrás: MTI
Egyre kelendőbbek az egészséges élelmiszerek Németországban

A németországi fogyasztók tavaly csaknem 11 milliárd eurót költöttek biotermékekre, 5,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Egyre kelendőbbek Németországban az egészséges és fenntartható gazdálkodásból származó élelmiszerek, az elmúlt öt évben 18-ról 31 százalékra nőtt a fogyasztók körében azok aránya, akik nagy jelentőséget tulajdonítanak annak, hogy egészséges és fenntartható életet folytassanak - jelentette a ZDF német közszolgálati televízió kedden.

A GfK piackutató eredményeire hivatkozva a csatorna honlapja azt írja, hogy ebből kifolyólag "kötelező elem" a kiskereskedők számára, hogy egészséges és társadalmilag felelős termékeket is kínáljanak a fogyasztóknak, főleg a középosztályhoz és a felsőbb társadalmi rétegekhez tartozó ügyfeleik megtartása érdekében.

A tudósításból kiderül, hogy a Német Ökológiai Élelmiszer-szövetség adatai szerint tavaly a németországi fogyasztók csaknem 11 milliárd eurót költöttek biotermékekre, 5,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Egyre nagyobb a kereslet a vegetáriánus termékekre is. A Rügenwalder húsipari vállalat 2014 óta árul húsmentes termékeket, ma már bevételének 30 százaléka ebből származik, és arra számítanak, hogy ez az arány hamarosan 40 százalékra emelkedik. A ZDF arra is kitér, hogy amikor a Lidl kínálatában megjelent a Beyond Meat hamburger, amely zöldborsóból előállított fehérjéből és céklából készült, olyan gyorsan elkapkodták, hogy a két héttel későbbi, újabb szállítmány érkezéséig üresen álltak a polcok a boltban.

A ZDF riportja kiemeli, hogy az alkoholmentes söröket is egyre többen társítják a sportosabb és egészségesebb életmóddal, miután feleannyi kalóriát tartalmaz, mint a hagyományos sör. Ez az oka annak, hogy mára 500 fajta alkoholmentes sör kapható a sörnagyhatalom Németország piacán. Az ilyen termékek piaci részesedésre elérte a 7 százalékot, és iparági becslések szerint hamarosan 10 százalékra emelkedik, míg a hagyományos sörök utáni kereslet egyre csökken.

A GfK adatai szerint a legújabb fogyasztói trend az, hogy egyre több vásárló fordul a cukormentes, kalóriaszegény élelmiszerek felé. A GfK szerint a legtöbben az élelmiszerek cukortartalmát tekintik elsődleges információnak arra vonatkozólag, hogy egy termék egészséges-e, ezért a nagy élelmiszerláncok, a Lidl és a Rewe hosszú ideje csökkenti saját márkás termékeinek cukor- és sótartalmát. A nagy üdítőital-gyártók is egyre több cukormentes terméket kénytelen piacra dobni a kereslet növekedése miatt. "Tartós és erőteljes trendet tapasztalunk a kalóriaszegény és kalóriamentes termékek irányába" - erősítette meg a ZDF-nek Detlef Gross, az Alkoholmentesital-gyártók Gazdasági Szövetségének vezetője.

A ZDF arról számol be, hogy emiatt az egyértelmű trend miatt a nagy élelmiszeripari konszernek és édességgyártók, köztük a Nestlé, a Danone, a Dr. Oetker, a Haribo mind stratégiaváltásra, termékeik cukortartalmának csökkentésére készülnek, és új "light" változatok piacra dobását tervezik a csokoládétól kezdve a joghurton és pudingon át a gumicukorig.

Kapcsolódó hírek

Legolvasottabb cikkeink