Független gyermek-audiológiai központot hozna létre az ELTE tanszéke a szakértőivel.
A kórházak, háziorvosok, védőnők nem végzik hatékonyan az újszülöttek és kisgyerekek hallásszűrését. Már a hallássérülés diagnosztizálása is esetleges, és gyakori, hogy a hallássérült gyerekek nem, vagy csak későn kapnak megfelelő ellátást – erről számoltak be hallássérült gyermekeiket nevelő szülők az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Hallássérültek Pedagógiája Tanszékének "Fülszöveg" című konferenciáján.
A hallássérülés a leggyakoribb veleszületett rendellenesség, ennek ellenére csak a gyerekek alig 20%-át szűrik hatékonyan 6 hónapos koruk előtt. Magyarországon nincsenek a hallássérült gyerekek ellátására alkalmas audiológiai állomások, ahol modern eszközökkel és egységes protokoll alapján segítenék őket. Ennek következménye az is, hogy értékes évek vesznek el a hallássérülés pontos megállapításáig, majd újabb évekbe telik, míg a hallássérült gyerekek megfelelő hallókészüléket kapnak. Pedig a gyerekeknek a beszédfejlődés kritikus időszakában minél előbb szükségük lenne a segítségre, hiszen ez döntően befolyásolja későbbi életminőségüket, iskolai, munkahelyi boldogulásukat - foglalták össze a véleményeket a szervezők közleményben.
Ezen a helyzeten kíván javítani az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Hallássérültek Pedagógiája Tanszéke egy saját, független gyermek-audiológiai központ létrehozásával.
„A jelenlegi audiológiai központokból hiányoznak az olyan gyógypedagógusok, akik a fejlesztő munka elvégzése mellett ott vannak a gyerekekkel az audiológiai vizsgálatokon, a hallókészülékek kiválasztásakor, pedig csak így lehet sikeres a gyerekek hallás- és beszédfejlődése. Intézményünk rendelkezik ezzel a tudással és szakemberháttérrel – mondta el Keresztessy Éva gyógypedagógus, a kar adjunktusa. A Hallássérültek Pedagógiája Tanszéke fontosnak tartja az együttműködést az egészségügyi dolgozókkal annak érdekében, hogy a színvonalas hallásgondozás és fejlesztés révén a hallássérült gyerekek teljesebb életet élhessenek.