• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Együttműködnének a hallássérült gyerekekért

Hírek

Független gyermek-audiológiai központot hozna létre az ELTE tanszéke a szakértőivel.

A kórházak, háziorvosok, védőnők nem végzik hatékonyan az újszülöttek és kisgyerekek hallásszűrését. Már a hallássérülés diagnosztizálása is esetleges, és gyakori, hogy a hallássérült gyerekek nem, vagy csak későn kapnak megfelelő ellátást – erről számoltak be hallássérült gyermekeiket nevelő szülők az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Hallássérültek Pedagógiája Tanszékének "Fülszöveg" című konferenciáján.

A hallássérülés a leggyakoribb veleszületett rendellenesség, ennek ellenére csak a gyerekek alig 20%-át szűrik hatékonyan 6 hónapos koruk előtt. Magyarországon nincsenek a hallássérült gyerekek ellátására alkalmas audiológiai állomások, ahol modern eszközökkel és egységes protokoll alapján segítenék őket. Ennek következménye az is, hogy értékes évek vesznek el a hallássérülés pontos megállapításáig, majd újabb évekbe telik, míg a hallássérült gyerekek megfelelő hallókészüléket kapnak. Pedig a gyerekeknek a beszédfejlődés kritikus időszakában minél előbb szükségük lenne a segítségre, hiszen ez döntően befolyásolja későbbi életminőségüket, iskolai, munkahelyi boldogulásukat - foglalták össze a véleményeket a szervezők közleményben.

Ezen a helyzeten kíván javítani az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Hallássérültek Pedagógiája Tanszéke egy saját, független gyermek-audiológiai központ létrehozásával.

„A jelenlegi audiológiai központokból hiányoznak az olyan gyógypedagógusok, akik a fejlesztő munka elvégzése mellett ott vannak a gyerekekkel az audiológiai vizsgálatokon, a hallókészülékek kiválasztásakor, pedig csak így lehet sikeres a gyerekek hallás- és beszédfejlődése. Intézményünk rendelkezik ezzel a tudással és szakemberháttérrel – mondta el Keresztessy Éva gyógypedagógus, a kar adjunktusa. A Hallássérültek Pedagógiája Tanszéke fontosnak tartja az együttműködést az egészségügyi dolgozókkal annak érdekében, hogy a színvonalas hallásgondozás és fejlesztés révén a hallássérült gyerekek teljesebb életet élhessenek.