• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Elavult közlekedési eszközök mérgezik a levegőt

Lapszemle 2019.08.15 Forrás: 444.hu
Elavult közlekedési eszközök mérgezik a levegőt

Olyan szennyezett a levegő a fővárosi Duna-parton, mint csúcsforgalomban a Blahán.

Két hete mérik a Duna-parti levegő minőségét az aHang aktivistái Budapesten. Az akciót belvárosi civilek kezdeményezték, a kampányban részt vesz a Levegő Munkacsoport, a mérőeszközöket pedig a Greenpeace biztosítja, írja a 444.hu.

A mérési eredmények teljes körű laboratóriumi értékelésére még heteket kell várni, de az már biztosan látszik, hogy a nitrogén-dioxid szintje többször is és jelentősen, akár másfélszeres mértékben meghaladta az egészségügyi határértéket.

“Magyarországon csak a nitrogén-dioxidhoz évente 1500 halálesetet köt az Európai Környezetvédelmi Ügynökség. De ezek a vegyületek kisebb részecskékké alakulnak át, ami további egészségkárosodást okoz” - hívta fel a figyelmet a helyzet súlyosságára Simon Gergely a Greenpeace vegyianyag-szakértője.

A dunai szmognak több oka is van, mint például:

A folyó budapesti szakasza túlzsúfolt.

A személyszállításra használt hajók jelentős része elavult és mérgező kipufogógázzal, zajjal terheli a környezetet.

A szállodahajók vendégeit gyakran órákig járó motorral várják a turistabuszok a parton, ami tovább rontja a környék levegőjét.

A Duna-partot legtöbben kikapcsolódásra, pihenésre, sportolásra használják. Simon Gergely szerint elfogadhatatlan, hogy a parton és a környező utcákban is szinte folyamatosan olyan a levegő, mint egy forgalmas közlekedési csomópontban, például a Blaha Lujza téren, ahol két többsávos út találkozik.