• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Életünk ára

Hírek Forrás: Népszabadság

A magántőke nem mozdul meg, ha nem látja a befektetés megtérülésének módját.

Sereg Mátyás orvos véleménye szerint az egészségügyi reform ott kezdődik, hogy az egészségügyi kormányzatnak meg kell állapítania és kimondania, mit tud nyújtani a közfinanszírozott ellátásban, milyen standardokkal és milyen körülményekkel. Akinek ez nem felel meg, köthet kiegészítő (magán)biztosítást többletszolgáltatásokért vagy gyorsabb „kiszolgálásért". Az EU-ból érkező infrastrukturális fejlesztési forrásokból a II. Nemzeti Fejlesztési Tervben megjelölt négy kiemelt egészségügyi területen, jó pályázatok esetén kb. 600 milliárd forint érkezhet, melyhez önerőként állami pénzt kell rendelni. A többi területen majd meg kell nézni az elkészítendő kapacitástérképeket: hová kellenének beruházások.

A szerző szerint a magántőke nem mozdul meg, ha nem látja a befektetés megtérülésének módját. Az OEP valódi biztosítóként történő működtetése politikai konszenzussal hozott döntést igényelne, ami alapvetően megszabja a bizosító(k) mozgásterét. Meg kell majd határozni, mennyi lehet - az egészségügyi ellátásokkal megóvott - „minőségi életév" határköltsége? A sürgősségi ellátásban a legtöbb betegségnél előállhat, hogy azonnal el kell végezni valami költséges beavatkozást, különben a beteg meghalhat. Felteszi a kérdést, ki fog dönteni az alulbiztosított betegekről?