Az OVSz és az MVK szakmai vezetése szerint örömteli és biztató tendencia látható a kampány eredményeiben.
A tavaszi szorgalmi időszak végével együtt lezárult a 2025-ös Felsőoktatási Véradó Hetek programsorozat. A Magyar Vöröskereszt(MVK) és az Országos Vérellátó Szolgálat(OVSz) ezen tematikus kampány keretében arra ösztönözte a fiatalokat, hogy váljanak rendszeres önkéntes véradókká. Az idei kampányidőszakban összesen 2489 fiatal nyújtotta karját véradásra, közülük többen kétszer is éltek a lehetőséggel, így összesen 2518 alkalommal történt véradás, tudatta az Országos Vérellátó Szolgálat és a Magyar Vöröskereszt.
Idén harmadik alkalommal zajlik az egész évre szóló országos felsőoktatási verseny. Ennek keretében a két szervezet a fiatal önkéntes véradók további ösztönzésére Felsőoktatási Véradó Hetek néven toborzó kampányt szervezett. Az idei kéthónapos programsorozat 2025. május 18-án zárult. A 46 helyszínen zajló program során a Pécsi Tudományegyetem 376 véradóval bizonyult a legaktívabbnak, míg helyszínt tekintve a Szegedi Tudományegyetem Klebelsberg Könyvtára volt a csúcstartó: ott május 6-án 107 önkéntes fiatal adott vért.
Az OVSz és az MVK szakmai vezetése szerint örömteli és biztató tendencia látható a kampány eredményeiben. Míg 2023-ban 1436, 2024-ben pedig 1754 fiatal vett részt a véradásokon, addig idén már közel 2500-an csatlakoztak, megközelítve ezzel az év elején kitűzött célt. Különösen figyelemre méltó, hogy a véradók közül 732-en most adtak először vért, ami csaknem 30%-os arányt jelent. Az eredmények azt igazolják, hogy a Felsőoktatási Véradó Hetek ismertsége egyre nő, és a fiatalokat megszólító erőfeszítések eredményesek.
A véradás népszerűsítése, illetve a fiatalok bevonása a véradómozgalomba kiemelten fontos, mindenkit érintő társadalmi ügyünk, hiszen a vér mesterségesen nem pótolható. Évente mintegy 50 ezer új véradóra van szükség azok helyettesítésére, akik életkoruk vagy egészségi állapotuk miatt már nem adhatnak vért.
A vérellátó és véradásszervező partnere minden 18 és 65 év közötti egészséges felnőttet arra biztat, hogy csatlakozzon a véradók táborához, amelyhez mindössze egy személyi igazolvány, taj és lakcímkártya szükséges.
A kampány megvalósulásának elősegítésére vállalati támogatók álltak a jó ügy mellé. A B My Lake, a BeMassive party, a BÓNUSZ Electronic Music Fesztivál, a Coca-Cola, az EFOTT, a Historical Tales, a Libri, a Művészetek Völgye, a Nestlé, a Nissin Foods, a Paloznaki Jazzpiknik, a SopronFest, a Strand Fesztivál, valamint a Sziget Fesztivál tették lehetővé a fiatalok részvételének ösztönzését.