• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Gyorsabb autózás, több halott

Hírek Forrás: MTI

Amikor az amerikai utakon csökkentették az autózás sebességét, már az első évben 17 százalékkal kevesebben haltak meg közlekedési balesetben.

A sebességkorlátozás mérséklése óta viszont ismét többen fejezik be életüket autóbaleset következtében - állapította meg egy tudományos vizsgálat, melynek eredményeit az American Journal of Public Health szeptemberi száma közli.

Az USA különböző államaiban meglehetősen eltérő sebességgel, de igen gyorsan lehetett vezetni, majd az 1974-es olajembargó okozta üzemanyag-ellátási gondok miatt az Egyesült Államok kormánya kemény kézzel bevezette a Nemzeti Maximális Sebesség Törvényt, mely az egész ország területének valamennyi közútjára, óránként 55 mérföldes (89 km/óra) sebességben szabta meg az autózás maximális tempóját.

Lee Friedman, a most megjelenő tanulmány vezető szerzője hangsúlyozza, hogy már a következő esztendőben 17 százalékkal lett kisebb a gépjárműközlekedés okozta halálozás. Ez Amerika-szerte észlelhető volt, a kedvező hatás pedig éveken keresztül tartott.

Az olajembargó megszűnt, és az amerikai kormány 1987-ben hatálytalanította a korábbi törvényt. Az utazósebesség gyorsan nőtt - habár az egyes államokban különböző gyorsasággal és mértékben -, de mindenfelé fölemelték az engedélyezett maximális sebességhatárt óránként 65 mérföldre (105 km/óra).

Azóta sokféle statisztika jelent meg az amerikai közlekedés és a halálozás összefüggéseiről, de ezek általában csak egyes államokra vonatkoztak, kiemelt útvonalakat tárgyaltak, és egész sor, fontos szempontot - a közlekedés mértékét, az autók típusát, a közlekedő személyek vezetési gyakorlatát - nem vettek figyelembe.

A most megjelenő tanulmány szerzői egy évtized, 1995-2005 időszakát vizsgálták és szinte, minden lényeges tényezőt igyekeztek számításba venni az egyes államok autóparkjának átlagos életkorától az utak állapotáig.

A megengedett sebesség növekedésével párhuzamosan, a közlekedési balesetek miatt életüket vesztő emberek száma könyörtelenül nött. Számítások szerint a nagyobb sebesség következménye 12.500 halott az amerikai utakon. Ez négyszer annyi, írják a kutatók, mint ahány áldozata szeptember 11-i a terrortámadásoknak volt.