• nátha
    • Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

      Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

    • Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

      Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

    • A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

      A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

Jogsértő reklámozás miatt bírságolták a Sandozt

Gyógyszerpiac Forrás: MTI

Nem az alkalmazási előírás alapján, hanem azon túlterjeszkedve mutatta be a termékeket.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 105 millió forint bírságot szabott ki a Sandoz Hungária Kereskedelmi Kft.-re (Sandoz), ugyanis az jogsértően reklámozta ACC elnevezésű, vény nélkül kapható gyógyszereit - közölte az MTI-vel a GVH pénteken.

A Sandoz a GVH közleménye szerint nem az alkalmazási előírás alapján, hanem azon túlterjeszkedve mutatta be a termékeket.  A reklámok gyorsaságot ígértek a gyógyszer teljes hatásmechanizmusára vonatkozóan, miközben az alkalmazási előírás alapján a gyorsaság kizárólag a felszívódásra vonatkozott - magyarázta döntése hátterét a GVH.

A GVH a "Gyors megoldás hurutos köhögésre!", "Gyorsan megtisztítja a légutakat!" és az "ACC, az gyorsan hat"
szlogeneket vizsgálta, amelyek sajtóhirdetésekben, orvosi rendelői, patikai plakátokon, televíziós reklámokban és akciós, illetve patikai újságokban jelentek meg.

A vizsgált állítások szakmai szempontú értékeléséhez a GVH az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet tájékoztatását kérte. A szakhatóság álláspontja szerint a gyógyszerek alkalmazási előírásaiban foglaltak nem támasztják alá a gyógyszerek gyors hatását.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott.

Súlyosító körülményként értékelte a versenyhivatal a magatartás kiterjedtségét, hiszen a vizsgált kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben is elhúzódott a kampány. A Sandoz 2015 októbere és 2016 áprilisa között reklámozta a termékeket, amelyekre a bírságot kiszabták.

A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy az eljárás alá vont cég felhagyott a jogsértő kereskedelmi gyakorlattal a versenyfelügyeleti eljárás megindításának hatására és előzetesen is érdemi megfelelési erőfeszítéseket tett a lehetséges jogsértések elkerülésére.

Legolvasottabb cikkeink