Egy 2021-es felmérése szerint a közép-európai országokban a lakosság 30-50 százaléka hisz az összeesküvés-elméletekben.
Egy friss kutatás szerint Közép-Európában és a balti országokban is tarolnak azok a tévinformációk, melyek veszélyesek lehetnek az emberek egészségére, sőt akár az életükre is. A Janssen gyógyszeripari vállalat betegszervezetekkel, egészségügyi szakemberekkel és a tudományos élet képviselőivel összefogva lép fel a betegségekkel kapcsolatos félrevezető információk, tévhitek ellen. A napokban 10 közép-európai és a balti országokban egy időben indított digitális kampányt és tájékoztató weboldalt (JanssenWithMe), amely számos gyakori betegségről nyújt orvosszakmailag ellenőrzött, közérthető tudást az érintetteknek.
A Globsec Policy Institute 2021-es felmérése szerint a közép-európai országokban a lakosság 30-50 százaléka hisz az összeesküvés-elméletekben. A pandémiás években gyorsan terjedő álhírek miatt számos közép-európai és balti országban aggasztóan alacsony szintű maradt az átoltottsági arány, a járvánnyal kapcsolatos félrevezető információk pedig több nagyvárosban tüntetésekhez, az egészségügyi dolgozók elleni hangulatkeltéshez, illetve a járványügyi szabályok figyelmen kívül hagyásához vezettek. Ez tovább terhelte az állami ellátórendszert, és növelte az emberek egészségi kockázatait.
Ezekre a nyugtalanító tendenciákra reagálva indították el a weboldalt a félrevezető információk ellen. Az oldal naprakészen és közérthetően tájékoztat több, hazánkban is sokakat érintő betegségről, például a pikkelysömörről, a Crohn-betegségről, a szkizofréniáról és a prosztatarákról. Bemutatja a fenti betegségek terápiás lehetőségeit, segít az orvos-beteg kommunikációban, valamint beszámol a betegtársak tapasztalatairól is. Az egyes betegségekkel foglalkozó aloldalak kiemelten figyelnek az érintettek életminőségét nagyban meghatározó lelki egészségre is.
A kampány részeként több hazai betegszervezettel együttműködve a gyógyszercég tájékoztató rendezvényeket is tervez az érintetteknek, ezzel segítve őket az egészséggel/betegséggel kapcsolatos tévhitek felismerésében, valamint a hiteles információk terjesztésében.
A Janssen a weboldal elindulásával egy időben átfogó online és közösségimédia-kampányt is indít a régió 10 országában: Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Horvátországban, Szlovéniában, Szerbiában, Bulgáriában, Litvániában, Lettországban és Észtországban.