• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Kevés a rossz minőségű gyermekülés

Hírek Forrás: MTI

A közlekedési baleset a gyermekhalálozások legfőbb oka, évente 1500 gyermek sérül meg közúti balesetben.

Elenyésző számú engedély nélkül forgalmazott, vagy rossz minőségű gyerekülést találtak a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) szakemberei a személygépkocsis műszaki biztonság hete keretében tartott országos ellenőrzési akción - közölte a hatóság kedden. A tájékoztatás szerint a feltárt szabálytalanságok döntő többsége sem a gyerekülések minőségére vonatkozott, hanem a magyar nyelvű kezelési, illetve a beszerelési útmutatók hiányoztak.

A szakemberek július 4. és 8. között 210 üzletet ellenőriztek.
A közlemény idézi Kovács Tamást, a járműfőosztály vezetőjét, aki ismertette: a közlekedési baleset a gyermekhalálozások legfőbb oka, évente 1500 gyermek sérül meg közúti balesetben, a gyermekbalesetek harmada pedig a nyári szünet alatt történik.A szakember arra hívta fel a figyelmet, hogy ugyan a biztonsági övek és a gyermekülések használata 50-70 százalékkal csökkentheti a halálos sérülések kockázatát, Európában a gyermeket autóval szállítók 70 százaléka nem használja megfelelően a gyermekülést, így még a legbiztonságosabb rendszer sem ér sokat, sőt, veszélyessé válhat balesetkor.

Az NKH közleményében kiemelte: az előírások szerint csak az "E" jóváhagyási jellel ellátott gyereküléseket szabad árusítani, forgalmazni, továbbá az sem mindegy, hogy az előírás melyik verziója szerint jóváhagyott az ülés. A vásárló a megfelelősséget a gyermekülés alján vagy hátoldalán fellelhető narancssárga címke alapján tudja ellenőrizni.

A közlekedési hatóság a gyerekülések mellett a fékproblémák kiszűrésére, valamint a biztonsági övek állapotának és a légzsákok visszajelző lámpáinak ellenőrzésére is koncentrált. A csaknem 6000 megállított és megvizsgált jármű közül 407-ről derült ki, hogy műszaki állapota nem megfelelő - olvasható a közleményben.