A hívásfogadó központokban továbbra is évente csaknem 5 millió hívást fogadnak.
Tovább csökkent, de még mindig sok a fals hívás a 112-es segélyhívón - tájékoztatott a rendőrség kedden. Az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálatának közleménye szerint 2017-ben 4,1 százalékos, 2018-ban pedig további 8,4 százalékos csökkenés volt tapasztalható a 2016-os alapadatokhoz képest.
Tavaly az egy évvel korábbihoz képest 287 744-el kevesebb fals hívást fogadtak a 112-es operátorai, ami körülbelül 1 hónapnyi indokolatlan hívással egyenértékű. Ugyanakkor kiemelték: még mindig sok a tényleges beavatkozást nem igénylő hívás. Ezek jelenleg az összhívások 66,6 százalékát teszik ki.
Azt írták: a hívásfogadó központokban továbbra is évente csaknem 5 millió hívást fogadnak. Miközben a fals hívások száma csökken, addig a valós segélyhívások növekvő tendenciát mutatnak. Ez a rendőrség szerint azt jelzi, hogy az állampolgárok bizalommal fordulnak a készenléti szervekhez segítségért.
A két hívásfogadó központ szakképzett híváskezelői a továbbiakban is a nap 24 órájában fogadják a segélyhívásokat - írta az ORFK, külön kiemelve: az indokolatlan hívások túlterhelhetik a rendszert, ezzel veszélyeztetve olyan emberek életét, akiknek valóban segítségre van szükségük.