• nátha
    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

    • Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

      Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

    • Itt az ősz, már támadnak a vírusok

      Itt az ősz, már támadnak a vírusok

  • melanóma
    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

    • A betegségről a melanoma világnapján

      A betegségről a melanoma világnapján

    • Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

      Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

  • egynapos sebészet
    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

    • Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

      Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

    • Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

      Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

Kevesebb a fals, indokolatlan hívás a 112-es segélyhívón

Hírek 2019.04.17 Forrás: MTI
Kevesebb a fals, indokolatlan hívás a 112-es segélyhívón

A hívásfogadó központokban továbbra is évente csaknem 5 millió hívást fogadnak.

Tovább csökkent, de még mindig sok a fals hívás a 112-es segélyhívón - tájékoztatott a rendőrség kedden. Az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálatának közleménye szerint 2017-ben 4,1 százalékos, 2018-ban pedig további 8,4 százalékos csökkenés volt tapasztalható a 2016-os alapadatokhoz képest.

Tavaly az egy évvel korábbihoz képest 287 744-el kevesebb fals hívást fogadtak a 112-es operátorai, ami körülbelül 1 hónapnyi indokolatlan hívással egyenértékű. Ugyanakkor kiemelték: még mindig sok a tényleges beavatkozást nem igénylő hívás. Ezek jelenleg az összhívások 66,6 százalékát teszik ki.

Azt írták: a hívásfogadó központokban továbbra is évente csaknem 5 millió hívást fogadnak. Miközben a fals hívások száma csökken, addig a valós segélyhívások növekvő tendenciát mutatnak. Ez a rendőrség szerint azt jelzi, hogy az állampolgárok bizalommal fordulnak a készenléti szervekhez segítségért.

A két hívásfogadó központ szakképzett híváskezelői a továbbiakban is a nap 24 órájában fogadják a segélyhívásokat - írta az ORFK, külön kiemelve: az indokolatlan hívások túlterhelhetik a rendszert, ezzel veszélyeztetve olyan emberek életét, akiknek valóban segítségre van szükségük.

Kapcsolódó hírek

Legolvasottabb cikkeink