• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

    • Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

      Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

Kevesebb a fals, indokolatlan hívás a 112-es segélyhívón

Hírek 2019.04.17 Forrás: MTI
Kevesebb a fals, indokolatlan hívás a 112-es segélyhívón

A hívásfogadó központokban továbbra is évente csaknem 5 millió hívást fogadnak.

Tovább csökkent, de még mindig sok a fals hívás a 112-es segélyhívón - tájékoztatott a rendőrség kedden. Az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálatának közleménye szerint 2017-ben 4,1 százalékos, 2018-ban pedig további 8,4 százalékos csökkenés volt tapasztalható a 2016-os alapadatokhoz képest.

Tavaly az egy évvel korábbihoz képest 287 744-el kevesebb fals hívást fogadtak a 112-es operátorai, ami körülbelül 1 hónapnyi indokolatlan hívással egyenértékű. Ugyanakkor kiemelték: még mindig sok a tényleges beavatkozást nem igénylő hívás. Ezek jelenleg az összhívások 66,6 százalékát teszik ki.

Azt írták: a hívásfogadó központokban továbbra is évente csaknem 5 millió hívást fogadnak. Miközben a fals hívások száma csökken, addig a valós segélyhívások növekvő tendenciát mutatnak. Ez a rendőrség szerint azt jelzi, hogy az állampolgárok bizalommal fordulnak a készenléti szervekhez segítségért.

A két hívásfogadó központ szakképzett híváskezelői a továbbiakban is a nap 24 órájában fogadják a segélyhívásokat - írta az ORFK, külön kiemelve: az indokolatlan hívások túlterhelhetik a rendszert, ezzel veszélyeztetve olyan emberek életét, akiknek valóban segítségre van szükségük.

Kapcsolódó hírek

Legolvasottabb cikkeink