Augusztus 19-23. között az EESZT szolgáltatásai és a lakossági portálfelületek sem lesznek elérhetőek, de mindez a betegellátást nem érinti.
A betegellátás menetét a költözés nem befolyásolja, a medikai rendszerek EESZT-kapcsolat nélkül a korábban megszokott módon működnek. Az augusztus 19-23. között végzett egészségügyi ellátások dokumentációja utólagosan automatikusan kerül feltöltésre az EESZT-be, írja a Magyar Orvosi Kamara honlapja az ÁEEK tájékoztatása alapján.
Ezen időszak alatt az EESZT szolgáltatásai és a portálfelületek (az ágazati és a lakossági is) nem lesznek elérhetőek. Ez azt jelenti például, hogy nem lehet leletet, kórtörténetet lekérdezni, labor- és COVID19 teszteredményeket megtekinteni.
Az adatállomány-költözés azonban nem befolyásolja a megszokott gyógyszerkiváltási folyamatokat, mivel a korábban felírt eRecepteket, vagy a sürgősségi ellátás során kinyomtatott papíralapú recepteket ez idő alatt is ki lehet váltani a nyitva tartó patikákban. (Sürgősségi ellátás során nem lehet ebben az időszakban eReceptet felírni. Ha az ügyeletes orvos úgy ítéli meg, hogy azonnal ki kell váltani egy gyógyszert, akkor hagyományos papíralapú receptet ír fel a páciensnek). A költözést követően, 2020. augusztus 24-től ismét, a korábban megszokottak szerint lesznek elérhetőek az EESZT szolgáltatásai.
A rendszer jól vizsgázott az elmúlt időszakban, a megnövekedett terhelést zökkenőmentesen kezelte. Ma már egy átlagos napon több mint 240 ezer egészségügyi ellátási dokumentum kerül fel az EESZT-be. Az egészségügyi felhő újabb szolgáltatásokkal fog bővülni, a fejlesztések azonban hatékonyabb informatikai hátteret igényelnek. Ennek a folyamatnak a részeként az EESZT infrastruktúrája is átköltözik a Kormányzati Adatközpontba a kiépítéséért és üzemeltetéséért felelős NISZ Zrt. vezetésével.
További kérdések esetén az EESZT Kontakt Center munkatársait lehet keresni a +36-1-920-1050-es telefonszámon vagy a helpdesk.eeszt@aeek.hu email címen.