Aktualizálni akarja az OEP az Orvos Bejelentő Program adatait.
Minden közfinanszírozott egészségügyi szolgáltatónak aktualizálnia kell a nála dolgozó orvos/orvosok jogosultságának és egészségügyi tevékenységének adatait az OEP Orvos Bejelentő Programban november 5-ig – erről levélben értesítette a szolgáltatókat a Pénztár.
Hogy mi a célja adatellenőrzésnek/aktualizálásnak, arra kurta választ kaptunk az OEP-től, miszerint „a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 31. § -a tartalmazza, hogy a finanszírozási szerződésben meg kell határozni az egészségügyi szakellátásra történő beutalásra jogosult, a táppénzfizetés alapjául szolgáló keresőképesség elbírálására, továbbá a gyógyszer, gyógyászati segédeszköz és ellátás támogatással történő rendelésére jogosult orvos családi és utónevét, orvosi bélyegzőjének számát. Mint jelezték, ezeket az adatok kívánják hatályosítani november 5-ig.
A jelentésben szereplő adatoknál az orvos azonosítása az orvos nyilvántartási számával történhet – ez megegyezik a pecsétszámmal, Az orvosok utalványozási jogát szervezeti egységhez és jogálláshoz kötötten kell megadnia szolgáltatóknak, az egyes jogviszonyok alkalmazása során a helyettesítő orvos személyét is fel kell vezetni.