Az ÁSZ lezárta a Vasútegészségügyi Nonprofit Közhasznú Kft. vagyonmegőrzési és gazdálkodási tevékenységének ellenőrzését.
A Vasútegészségügyi NKft.-t a MÁV Zrt., a Vasutas Önkéntes Kölcsönös Kiegészítő Egészség-pénztár, a Magyar Állam, valamint a GYSEV Zrt. alapította a vasúti háziorvosi rendszer működőképességének fenntartása és a MÁV Zrt. foglalkozás-egészségügyi feladatainak ellátása céljából. A nonprofit társaság az ellenőrzött időszakban egészségmegőrző, betegségmegelőző és rehabilitációs tevékenységet folytatott, foglalkozás-egészségügyi szolgáltatást nyújtott és hatóságként egészségügyi alkalmassági vizsgálatokat, továbbá komplex preventív szűrővizsgálatokat is végzett. Országosan több mint negyven telephellyel rendelkezett, szakrendelőket működtetett megyeszékhelyeken és nagyobb településeken.
A Vasútegészségügyi NKft. az ellenőrzött időszakban saját, bérelt és kezelt vagyonnal gazdálkodott. Az ellenőrzés megállapította, hogy a társaság a kezelt vagyonon végzett beruházáshoz a tulajdonosi joggyakorló engedélyét megkérte, viszont a vagyonkezelési szerződés felülvizsgálatára és módosítására az előírások ellenére nem került sor. Elmulasztották továbbá a Budai MÁV Kórháztól a vagyonkezelői jog átadási szerződés keretében átvett (bruttó mintegy 22 millió forint bruttó értékű) ingó eszközök tekintetében a vagyonkezelési szerződés kiegészítését.
Az ÁSZ feltárta, hogy a társaság kialakította vagyongazdálkodási szabályozását, vagyonnyilvántartása viszont nem teljes mértékben felelt meg a jogszabályban foglaltaknak, mivel nyilvántartásában olyan vagyontárgyakat is szerepeltetett, melyek a vagyonkezelési szerződésből hiányoztak.
A Vasútegészségügyi NKft. által ellátott közfeladatok bevételeinek és ráfordításainak elszámolása szabályszerű volt. A társaság rendelkezett önköltségszámítási szabályzattal, de abban 2011-ben és 2012-ben nem határozták meg a közvetlen költségeket és a közvetett költségek felosztásának rendjét. A költségek elkülönítését ugyanakkor integrált könyvviteli modullal, míg a költségfelosztást vetítési alappal biztosították.
Éves beszámolóit a számviteli törvény előírásainak megfelelően, határidőben elkészítette, a beszámolókat a könyvvizsgáló minden évben hitelesítő záradékkal látta el, s a felügyelő bizottság jóváhagyásra javasolta.
A társaság a közzétételi kötelezettségét hiányosan teljesítette és nem rendelkezett a közérdekű adatigénylések teljesítésének rendjét rögzítő szabályzattal.
Az ÁSZ jelentésében a megállapítások alapján a társaság ügyvezetőjének egy, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatójának két javaslatot tett, melyekre 30 napon belül intézkedési tervet kell készíteniük.