• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

    • Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

      Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

Magad, uram: orvos alkotott betegirányító rendszert

Hírek 2019.02.28 Forrás: Weborvos Szerző:
Magad, uram: orvos alkotott betegirányító rendszert

Cserni István háziorvosnak egyszer csak elege lett a rendelője előtti tumultuózus jelenetekből.

Verőce háziorvosa, dr. Cserni István (lásd képünk) egy informatikus ismerősével olyan betegirányító rendszert dolgozott ki, amely kulturált várakozást, kiszámítható behívási rendet, egyszerű bejelentkezést, időpontfoglalást biztosít betegei számára. Mint mondja, ez nemcsak a betegeinek könnyíti meg a helyzetét, de a sajátját is, hiszem megszűntek a rendelője előtti tumultuózus jelenetek, veszekedések, viták: ki érkezett előbb, ki következik a sorban, miért pont őt hívták be, mikor később érkezett.

A piacon nem talált megfelelő rendszert, hiszen nyilván a például banki sorszámosztók nem alkalmasak a várakozó páciensek differenciálására: arra például, hogy nem lehet egy kismamát vagy éppen egy kemoterápiára járó beteget várakoztatni. A rendszer tehát nemcsak azt képes nézni, kinek van időpontja, hanem az érkezési sorrendet és a prioritásokat is tudja kezelni.

A páciens foglalhat magának időpontot, illetve az orvosa is adhat időpontot például kontrollra. A rendelési időn belül foglalható időpontok számát az orvos tetszőlegesen meghatározhatja. A rendelőben a pácienst egyrészt a jól látható nagy képernyőn megjelenő nevének feltüntetésével, illetve jól hallhatóan nevén szólítják be. A rendszer nem fogad el bejelentkezést a rendelési időn túl, de tájékoztatja a későn érkező pácienst a következő rendelési időpontról. A betegek számára azért jó, mert a várakozók láthatják a saját pozíciójukat és az ellátás várható sorrendjét. A betegirányító az időpontra érkezetteket képes soron kívül kezelni, míg az időpont nélküli páciensek szigorúan érkezési sorrendben következnek – ezt a sorrendet az orvos természetesen bármikor felülbírálhatja.

Lényegében a nulláról fejlesztették ki, és alkalmazása, vagyis 2013 óta folyamatosan fejlesztik a rendszert. Ennek köszönhetően a mindennapi orvosi munkát is megkönnyíti, ugyanis lehetőség van például arra, hogy a beteg által otthon mért vércukor-, vérnyomásértékeket rögzítse, de akár aktuális hírek, hirdetmények elhelyezését, betegtájékoztató anyagok közzétételét is lehetővé teszi.

A rendszer részét képezi a várótermi terminál, a központi tájékoztató honlap, egyedi orvoshonlapok és az automata (okos) telefonközpont. A várótermekben elhelyezett LED TV a várakozás komfortossabbá tétele mellett számos betegoktató anyagot vetít, amellyel elősegíti az egészségtudatossággal, betegségmegelőzéssel kapcsolatos tudnivalók elmélyítését.

A páciensek naprakész információkat kapnak a rendelésekről, a rendelések elmaradásáról; bejelentkezési, időpontfoglalási lehetőségük van a nap 24 órájában a várótermi terminálon (időpontfoglalás itt csak rendelési időben), a honlapokon és az automata telefonközpontban.

A betegirányító rendszer különböző szolgáltatási csomagjait egyre több háziorvosi rendelőben alkalmazzák, a visszajelzések egyértelműen pozitívak. Végezetül álljon itt egy történet: egy nővér felmondással fenyegetőzött, amikor megtudta, hogy betegirányító rendszert akar beüzemelni a háziorvos. Majd az idők során annyira megszerette, hogy amikor egy kis műszaki hiba lépett fel, teljesen kétségbeesett, hogy mit fog kezdeni a rendszer nélkül, mert már annyira megszokta…

Legolvasottabb cikkeink