• nátha
    • A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

      A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

    • A vírus, amit a kisgyerekes szülőknek fontos ismerniük

      A vírus, amit a kisgyerekes szülőknek fontos ismerniük

    • Nátha, megfázás: mikor forduljunk orvoshoz?

      Nátha, megfázás: mikor forduljunk orvoshoz?

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

Megfékezhető az iskolai agresszió

Lapszemle 2019.03.28 Forrás: magyarnemzet.hu
Megfékezhető az iskolai agresszió

Nem ritka, hogy egy szakember egy egész tankerületet vagy egy szakképzési centrum összes iskoláját egymaga látja el.

Nem a hibákat javítják ki pirossal a dolgozatokban, hanem a jó megoldásokat pipálják ki — ilyen és ehhez hasonló apró trükkökkel dolgoznak szemléletváltáson az iskolák annak érdekében, hogy kevesebb legyen a szorongó diák, s így a tanulási zavar vagy az agresszív magatartás előfordulása is. Az iskolások közötti bántalmazás — angol kifejezéssel bullying — leküzdéséhez ma már országosan elérhető, gyakorlati segítséget jelent az Oktatási Hivatal által koordinált ENABLE program, amelyhez térítésmentes, akkreditált tanári továbbképzés is tartozik. A programot a magyarnemzet.hu ismertette.

Jármi Éva, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának adjunktusa, az iskolapszichológiai tanszék oktatója lapunk kérdésére elmondta: 2015-ben készült utoljára reprezentatív felmérés az iskolai bántalmazásról. 

Akkor a felső tagozatosokat vizsgálták, és az derült ki, hogy a tanulók között az enyhe fizikai bántalmazás (például lökdösés), ennek verbális formája (gúnyolódás, megalázó megjegyzések) és a kiközösítés fordul elő legtöbbször.

A szakember rámutatott arra is, hogy az iskolapszichológiai ellátás területileg óriási eltéréseket mutat. Míg Budapesten, Csongrádban és Hajdú-Biharban (többnyire a képzőhelyek környékén) nincsenek gondok, addig Nógrádban, vagy Fejérben egy-két kolléga működik csak iskolapszichológusként.

Nem ritka, hogy egy szakember egy egész tankerületet vagy egy szakképzési centrum összes iskoláját egymaga látja el. Egyéni terápiák helyett ezért hatékonyabb, ha csoportfoglalkozásokat tartanak a pszichológusok, illetve a tanárokat segítik új módszerek megismerésében, hogy a pedagógusok tovább tudják vinni az osztályokba a javasolt konfliktuskezelési módszereket – fogalmazott Jármi Éva.

A bullyingellenes programok adaptációjával foglalkozó szakember kiemelte: az ENABLE program (European Network Against Bullying in Learning and Leisure Environments: európai hálózat a bullying ellen oktatási és szabadidős környezetben) 2017/18 lezajlott kísérleti bevezetése után, amelyben 56 osztály vett részt, ma már országosan, térítésmentesen elérhető. Erről a teljes cikkben olvashatnak.

Legolvasottabb cikkeink