• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Megkezdődött a konduktív pedagógia világkongresszusa

Hírek Forrás: MTI

A konduktív nevelési rendszert Pető András orvos-pedagógus fejlesztette ki.

Megkezdődött  a konduktív pedagógia szakembereinek, szakmai szervezeteinek, valamint a rokon szakmákban dolgozó specialisták világtalálkozója  Budapesten. A nemzetközi rendezvénynek már másodszor ad otthont a magyar főváros a Pető András Főiskola, a Nemzetközi Pető Társaság és a Pető András Alapítvány szervezésében.

A tudományág 9. világkongresszusának vasárnapi megnyitóján Schaffhauser Franz, a rendezvény elnöke, a Pető András Főiskola korábbi rektora arról beszélt, hogy a résztvevőknek közösen meg kell alkotniuk a konduktív pedagógia továbbhaladásának főbb irányait, stratégiai céljait, prioritásait. Reményének adott hangot, a "várható nagyszerű megoldásokat elősegítő viták és megállapodások nyomán elindulunk együtt a konduktív pedagógia fejlődésének új útjain".
   
A konduktív nevelési rendszert Pető András orvos-pedagógus fejlesztette ki. A speciálisan integrált nevelési rendszer lényege a tanuláson alapuló sokoldalú személyiségfejlesztés, ez a módszer új utat nyitott a központi idegrendszeri mozgássérültek rehabilitációjában.
   
Palkovics László oktatásért felelős államtitkár a megnyitón felidézte: Pető András visszafordíthatatlannak hitt rendellenességgel küzdő gyermekekkel kezdett foglalkozni, az idegrendszer károsodása ellenére új idegkapcsolatok létrehozásával próbálkozva. A világ húsz másik országában alkalmazott pedagógia alapja, hogy a mozgás javítása nem elkülönülő feladat, hanem a személyiségfejlesztés integráns része - hangsúlyozta.

Az államtitkár kifejtette: az egyfajta holisztikus megközelítést alkalmazó konduktív pedagógia alapvető célja, hogy a fogyatékossággal küzdő gyerekek felnőve normál hétköznapi körülmények között élhessenek, függetlenül, integrálódva a társadalomba. Meg kell őriznünk Pető András örökségét - jelentette ki.
   
Elmondása szerint ő maga is az integrált oktatásban hisz, mert az pozitív mintákat hordoz: hosszú távon segít megszüntetni az előítéleteket, növeli a sajátos nevelési igényű gyerekek elfogadottságát, a többi gyermeknek pedig abban segít, hogy reális önképe legyen.
   
Az oktatási kormányzat nevében Palkovics László azt ígérte, a jövőben még több figyelmet fordítanak arra, hogy minden gyermek megkapja azt a szükséges fejlesztést, amelynek segítségével teljes életet tud élni.         

Zsebe Andrea, a Pető András Főiskola rektora elmondta, hogy a keddig tartró kongresszusra 18 országból csaknem 490-en regisztráltak. Rámutatott: ez azt jelzi, hogy egyszerre lehetséges a múlt megbecsülése és a jövő tervezése a konduktív pedagógia számára.       

Rost Andrea operaénekes, a Pető Intézet jószolgálati nagykövete azt hangsúlyozta: az intézet értéket nyújt a társadalomnak, a családoknak, az anyáknak, a világnak, és ezzel Magyarország is értéket ad a világnak. Szólt arról, hogy a fogyatékossággal élők életében hatalmas szerepe van mind a művészeti nevelésnek, mind a sportnak. Azért olyan fontos a paralimpia is, mert egyedülálló módon lehetőséget ad a fogyatékossággal élőknek arra, hogy valamiben ők legyenek a legjobbak a világon - fűzte hozzá.

(Képünkön: Zsebe Andrea, a Pető András Főiskola rektora (j) előadást tart a világkongresszuson. MTI Fotó: Mohai Balázs)