• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Négyezer rokkant kér, 650 autó a keretben

Hírek Forrás: MTI

Új minősítési rendszer alapján döntenének a súlyosan mozgáskorlátozottak közlekedési kedvezményeiről.

Új orvosszakmai minősítési rendszer alapján döntenének a jövőben a súlyosan mozgáskorlátozott emberek közlekedési kedvezményeiről - derül ki egy a kormány honlapjára csütörtökön felkerült jogszabálytervezetből.

A dokumentum szerint a súlyosan mozgáskorlátozott személyek közlekedési kedvezményeivel kapcsolatos - a közlekedőképesség akadályozottságának a vizsgálatán alapuló - minősítési rend orvosszakmai feltételrendszerének és eljárási szabályainak a kidolgozása érdekében több kormányrendelet módosítására van szükség. Ezek között van a parkolási igazolványokról és az érintettek lakáscélú állami támogatásáról szóló kormányrendelet is.

Mint kifejtették, a súlyosan mozgáskorlátozott emberek gépjárműszerzési és -átalakítási támogatásának igénylésével, megállapításával kapcsolatos, tavaly júliustól hatályos kormányrendelet nem tartalmazza a közlekedési kedvezmények alapjául szolgáló részletes állapotminősítési szabályokat, annak önálló minősítési rendszere nincs. Hozzátették: szakmailag is indokolt, hogy a súlyos mozgáskorlátozottság azok estében is megállapítható legyen, akiknek a közlekedőképességük súlyosan akadályozott, azonban nem rendelkeznek erről szóló, orvosszakmai szerv által kiadott korábbi minősítéssel.

A fogyatékossági támogatásra való jogosultság alapját képező, súlyosan fogyatékos állapot minősítését jelenleg a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal (NRSZH) végzi. A vonatkozó rendelet módosításával a közlekedőképesség súlyos akadályozottságának a megállapítására szolgáló orvosszakértői vizsgálatokat is az NRSZH végezné.

Az új minősítés alapját a komplex minősítésre vonatkozó, részletes szabályokról szóló miniszteri rendeletben előírt új orvosszakmai minősítési rendszer, valamint az Egészségügyi Világszervezet szabályozása képezi. Ezek alapján a közlekedőképességében súlyosan akadályozottnak azt tekintenék, akinek az esetében az NRSZH szakértői bizottságainak vizsgálata során megállapított állapot várhatóan legalább három évig fennáll.

A módosítás hatályba lépése előtt kiadott szakvélemény, szakhatósági állásfoglalás a hatályossági idején belül, de legkésőbb szeptember 15-éig használható fel súlyos mozgáskorlátozottság igazolására.

A közlekedőképesség minősítéséről szóló szakvéleményt az iratok alapján - a hatályos orvosi szakvélemény eredeti példányának vagy hiteles másolatának, és az annak kiállítását megalapozó orvosi dokumentációnak a csatolásával - a szakértői szerv 2013. december 31-éig adja ki.

Soltész Miklós, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium szociális ügyekért felelős államtitkára január 18-án, az első, speciálisan átalakított autó kulcsának az ünnepélyes átadásakor kiemelte: a súlyosan mozgáskorlátozott emberek közlekedését könnyítő támogatási rendszer tizenöt évig változatlan volt, de a 2011 nyara óta működő rendszerben az új autók után már 900 ezer, míg használt (legfeljebb négyéves) autók után 600 ezer forint támogatást lehet igényelni. Az idei költségvetés terhére 650 új Suzukiról született döntés; ebben az évben mintegy négyezer kérelem érkezett be új és használt gépjárművekre - mondta az államtitkár.