A személyazonosság igazolásához személyi igazolvány és lakcímkártya bemutatása szükséges.
A pénzmosás elleni törvény rendelkezéseinek megfelelően az önkéntes pénztári tagok 2014. december 31-ig kötelesek igazolni személyazonosságukat - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) szombaton az MTI-vel.
A közlemény szerint a tagoknak célszerű előzetesen tájékozódniuk, hogy szükséges-e pénztárukat e célból felkeresni. A tagok egy részénél ugyanis a pénztárak már korábban elvégezhették az ügyfél-átvilágítást, illetve esetleg más szolgáltatóktól megkaphatták a szükséges információkat.
Az önkéntes nyugdíj-, egészség- valamint önsegélyező pénztárak jellemzően az éves számlaértesítőben, illetve esetenként hivatalos honlapjukon informálták az érintett ügyfeleket.
Amennyiben az ügyfél-átvilágítás nem történik meg az év végéig, a pénztártag januártól nem tud például egészségpénztári kártyával fizetni, önsegélyező pénztári szolgáltatást igénybe venni, illetve - ha ezt igényelné - nem veheti fel nyugdíjpénztári hozamait.
Az MNB egyúttal felhívja a figyelmet arra is, hogy a határidő nem jogvesztő, tehát ezt követően is azonosíthatják magukat az ügyfelek és amint ez megtörténik, a pénztár ismét teljes körű szolgáltatást nyújthat az érintett ügyfél számára. Az ügyfél-átvilágításig az egyéni számlára érkező befizetéseket továbbra is jóváírják, azok hozamot termelnek, s a tag addig felhalmozott tőkéje, illetve hozamai sem vesznek el.
Ezek a pénzmosás elleni törvény tavaly módosult rendelkezéseivel összefüggő előírások azokat a pénztártagokat érinthetik, akik 2013. július 1-jét megelőzően léptek be a pénztárba.
A jegybank, illetve jogelőd pénzügyi felügyeleti hatósága rendszeresen vizsgálta az ügyfél-átvilágítási kötelezettségek teljesítését, és több önkéntes pénztárral szemben alkalmazott intézkedést az ezzel kapcsolatos szabályszegés, mulasztás miatt.