• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Túlzásba esett az étrend-kiegészítők reklámozója

Hírek Forrás: MTI

Több mint 22 millió forint bírság a Csiga-Elixír és a Biocaptol népszerűsítése miatt.

A Direkt Market Kft. Csiga Elixír és Biocaptol nevű készítményének népszerűsítése során megtévesztette a fogyasztókat, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két eljárásban összesen 22,222 millió forint bírságot szabott ki a cégre.

A GVH közleményében ismerteti: a vállalkozás 2012. május 29. és 2012. december 7. között a nyomtatott sajtóban megjelent reklámjaiban és a termék címkéjén a Csiga Elixír étrend-kiegészítőről azt állította, hogy alkalmas az ízületi fájdalom és az ízületi betegség gyógyítására, kezelésére, a termék reklámban ígért eredményei garantáltak és tudományosan igazoltak. A vizsgálat során benyújtott iratok (tanulmányok) azonban nem igazolták az állításokat.

A Biocaptol terméket népszerűsítő reklámjaiban pedig 2011. november 8. és 2012. június 8. között azt állította a cég, hogy a termék alkalmazásával az étkezési szokások megváltoztatása és erőfeszítés nélkül rövid idő alatt tartós súlycsökkenést lehet elérni, ezen kívül az elérhető testsúlycsökkenés várható mértékére és ütemére (például "24 óra elteltével akár 300 grammot is veszíthet 6 óránként") vonatkozó állításokat is tett. Az állításokat ez esetben sem tudta igazolni.

A hivatal megállapította, hogy a vállalkozás két termékének népszerűsítése során a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, s a Csiga Elixírrel kapcsolatban megfogalmazott állítások miatt 12 millió forint, a Biocaptollal kapcsolatos megtévesztő tájékoztatás miatt 10,222 millió forint bírságot szabott ki a cégre. Mindkét esetben súlyosító körülmény volt, hogy a jogsértő reklámok a fogyasztók széles körét elérő lapokban jelentek meg, valamint, hogy a megcélzott fogyasztói kör a gyógyhatásra vonatkozó állítások tekintetében az átlagosnál sérülékenyebb.

A GVH mindkét ügyben vizsgálta a pénzvisszafizetési garancia teljesülését is, ebben a körben mindkét termékkel kapcsolatban megszüntette az eljárást.

A hivatal egy korábbi vizsgálatában 15 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra, mert a Slim Intergra/Aha Tropic/Aha Tropic Slim termékéről azt állította, hogy ennek segítségével súlycsökkenés érhető el, azonban ezt nem tudta igazolni. Ezen kívül a termék összetételére, az elérhető fogyás mértékére, ütemére és a készítmény használatától várható eredményekre vonatkozó megtévesztő állításokat tett közzé - idézi fel közleményében a GVH.

Legolvasottabb cikkeink