A betegellátás biztonságának növelése érdekében minőségirányítási rendszert működtetnek.

A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ valamennyi Intézete, Klinikája, Tanszéke csatlakozott azon intézmények sorába, amelyek a betegellátás biztonságának növelése érdekében minőségirányítási rendszert működtetnek. - A működtetés fontos követelménye az egészségügyi ellátás minőségének javítása és fejlesztése - mondta Dr. Traiber-Harth Ibolya minőségirányítási igazgató. - A rendszer működését az Igazgatás folyamatosan felügyeli: vizsgálja hatékonyságát, a szabványok által előírt követelmények megvalósulását. A cél az, hogy a szabályozásokban és a rendszer működésében lévő hiányosságokat, gyenge pontokat időben feltárjuk – fejtette ki.
- Az Igazgatás huszonkilenc szervezeti egység felett diszponál minőségirányítási szempontból. Munkatársaimmal, Hegedűs Zsuzsannával és Láng Attilával összeszámoltuk: az elmúlt közel két évben körülbelül hatszáz alkalommal voltunk kint helyszínen, ami klinikánként közel húsz alkalmat jelent Nem kell ahhoz matematikusi képesítés, hogy összeálljon: lazításról szó nincsen.
Tény, hogy a minőségirányítási rendszer kiépítésének kezdetén a rendszer bevezetésének szükségességével kapcsolatosan voltak bizonyos fenntartások. Mostanra eljutottunk oda, hogy a klinikák hívnak minket. Ez az egyik legnagyobb elismerés. Nem csak megkeressük az eltérést, hanem javaslatot is teszünk annak megoldására.
A Minőségirányítási Igazgatás elsődleges célja, hogy munkájával segítse a klinikákat abban a törekvésükben, hogy a betegbiztonság a teljes ellátás során garantálható legyen. - Ha jól végezzük a munkánkat, akkor elégedetten távozik a szolgáltatást igénybe vevő személy, azaz a beteg és a hozzátartozó is. Az egyes szervezeti egységeknél lefolytatott betegelégedettségi vizsgálatok eredményei világosan mutatják, hogy az így távozók száma - a korábbi évekhez képest - növekedett, s a panaszok száma is jelentősen csökkent.