• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A beteg biztonsága mindennél fontosabb

Lapszemle Forrás: Dunántúli Napló

A betegellátás biztonságának növelése érdekében minőségirányítási rendszert működtetnek.

A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ valamennyi Intézete, Klinikája, Tanszéke csatlakozott azon intézmények sorába, amelyek a betegellátás biztonságának növelése érdekében minőségirányítási rendszert működtetnek. - A működtetés fontos követelménye az egészségügyi ellátás minőségének javítása és fejlesztése - mondta Dr. Traiber-Harth Ibolya minőségirányítási igazgató. - A rendszer működését az Igazgatás folyamatosan felügyeli: vizsgálja hatékonyságát, a szabványok által előírt követelmények megvalósulását. A cél az, hogy a szabályozásokban és a rendszer működésében lévő hiányosságokat, gyenge pontokat időben feltárjuk – fejtette ki.

- Az Igazgatás huszonkilenc szervezeti egység felett diszponál minőségirányítási szempontból. Munkatársaimmal, Hegedűs Zsuzsannával és Láng Attilával összeszámoltuk: az elmúlt közel két évben körülbelül hatszáz alkalommal voltunk kint helyszínen, ami klinikánként közel húsz alkalmat jelent Nem kell ahhoz matematikusi képesítés, hogy összeálljon: lazításról szó nincsen.

Tény, hogy a minőségirányítási rendszer kiépítésének kezdetén a rendszer bevezetésének szükségességével kapcsolatosan voltak bizonyos fenntartások. Mostanra eljutottunk oda, hogy a klinikák hívnak minket. Ez az egyik legnagyobb elismerés. Nem csak megkeressük az eltérést, hanem javaslatot is teszünk annak megoldására.

A Minőségirányítási Igazgatás elsődleges célja, hogy munkájával segítse a klinikákat abban a törekvésükben, hogy a betegbiztonság a teljes ellátás során garantálható legyen. - Ha jól végezzük a munkánkat, akkor elégedetten távozik a szolgáltatást igénybe vevő személy, azaz a beteg és a hozzátartozó is. Az egyes szervezeti egységeknél lefolytatott betegelégedettségi vizsgálatok eredményei világosan mutatják, hogy az így távozók száma - a korábbi évekhez képest - növekedett, s a panaszok száma is jelentősen csökkent.