• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

A beteg elégedettsége a legfontosabb

Lapszemle Forrás: Figyelő

Amit az Apple jelent a információtechnológiai szektorban, az akar lenni az Affidea.

Októbertől Affidea Diagnosztikaként működik tovább a Magyarországon huszonöt esztendeje jelen lévő, 11 központjában évente több mint egymillió beteg vizsgálatát végző Diagnoscan Magyarország. Ez alkalomból kérdezte a cég magyarországi vezérigazgatóját, Leitner Györgyöt szakmai programjaikról a Figyelő Hetilap.

A névváltoztatáshoz igazítva több olyan programot is elindítottak, amely az ellátás színvonalának és a betegek elégedettségének a növelését célozza.

– A nagy érzelmekkel átfűtött szolgáltatások kapcsán, mint például a repülés, az autójavítás vagy egy esküvő, az ügyfél másként viselkedik, mint egy megszokott eladó-vásárló helyzetben. Hatványozottan igaz ez az egészségügyre. Diagnosztikai cég lévén kiemelt figyelmet fordítunk a betegelégedettség alakulására, amelynek a monitorozására és növelésére több programot is indítottunk. Ez nagyon fontos, hiszen a hozzánk fordulók szoronganak, tartanak a vizsgálat eredményétől. Ám az egészségügyi intézmények munkájának a fókuszában a gyógyítás minősége, a megfelelő műszerezettség, a kiváló szakemberháttér megteremtése áll, kevés hangsúlyt kap ugyanakkor a beteg elégedettségének javítása. Egy nemrégiben publikált amerikai tanulmány 3000 kórház adatait vizsgálva erős korrelációt mutatott ki ennek magas szintje és a klinikai eredményesség között. Jóval ritkább volt például a kórházi szövődmények száma a nagy betegelégedettséget elérő kórházakban, és sokkal alacsonyabb volt a súlyos betegségbe ismételten visszaeső páciensek aránya is.

Egyre nagyobb mértékű a hiány hazai egészségügyi szakemberekből. Mennyiben érinti ez önöket?

– Természetesen minket is sújt az orvos- és szakasszisztenshiány. Csaknem egy egész középgeneráció hagyta el a magyar radiológiát. Mi azt mondjuk a saját munkatársainknak, hogy a nemzetközi tapasztalatra nálunk, a cégen belül is szert lehet tenni. Ennek érdekében olyan egyedi képzési lehetőségeket nyújtunk, amelyeknek itt tartó ereje van. Három központunkban radiológiai szakvizsga megszerzésére akkreditált képzőhelyünk működik, melyekre évről évre nő a jelentkezők száma. Ezek mellett az idén közös radiográfusi képzést indítottunk az Állami Egészségügyi Ellátó Központtal annak érdekében, hogy az asszisztensek is megismerhessék a legújabb módszereket és technikákat.

A teljes interjú a Figyelőben olvasható.

Legolvasottabb cikkeink