• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A csőd szélén van a hazai betegszállítás?

Lapszemle Forrás: Békés Megyei Hírlap

Megkongatták a vészharangot a mentéssel és betegszállítással foglalkozó cégek.

Az utóbbi időszakban egekig emelkedő üzemanyagárak lassan az ellátás zavartalanságát veszélyeztetik. - Kilátástalannak tűnik a helyzet, ilyen gázolaj- és benzinárak mellett teljesen ellehetetlenítik a munkánkat. Már minden olyan lépést régen megtettünk, ami a takarékosságot szolgálja, elfogytak a lehetőségek. Tankolni muszáj, az embereket ki kell fizetnünk, a járművek szervizelésén nem spórolhatunk, mert az a biztonságot veszélyeztetné - sorolta elkeseredetten az egyik Békés megyei betegszállító cég képviselője. Hozzátette, kiadásaik több mint felét az üzemanyagra költik.

Tény, hogy az idei üzemanyagár-emelkedés közel 80 forint literenként. Az október végi és a november eleji drágulás, illetve a jövedékiadó-emelés kilométerenként 19 forint költségnövekedést okozott e téren. Ennek fedezete sem az idei, sem a 2012-es költségvetési tervezetben nincs biztosítva.

A betegszállítással foglalkozók úgy vélik, amennyiben nem kompenzálják az üzemanyagár-emelkedést, az működési zavarokat okozhat a rendszerben, vagyis finanszírozás hiányában nem tudnak minden betegszállítási igényt kielégíteni. A szolgáltatás akadozása ugyanakkor veszélyezteti az egészségügyi ellátórendszert, hiszen az orvos-beteg találkozók mintegy húsz százaléka a betegszállítók közreműködésével jön létre.