• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A digitalizáció hozzájárulhat a hatékonyabb gyógyításhoz

Lapszemle 2021.07.31 Forrás: digitalhungary.hu
A digitalizáció hozzájárulhat a hatékonyabb gyógyításhoz

Az elkövetkezendő években nagy hangsúlyt kap a betegségek minél korábbi felismerése és a diagnosztika finomítása.

A járvány frontvonalában lévő egészségügyben is berobbant a digitalizáció. Az olyan technológiai megoldások, mint például a digitalizált betegutak, a nyílt forráskódú szoftverek használata, vagy az online ügyintézés, továbbra is a minél gyorsabb és színvonalasabb betegellátást biztosítják. Meghatározó azonban, hogy a személyes jelenlét és törődés megmaradjon a folyamatokban, hiszen az ügyfélélmény itt a gyógyulást befolyásolja, írja a digitalhungary.hu

Nagyot léptünk előre a digitalizációban. Igaz, hogy egy kikényszerített helyzetnek volt mindez köszönhető, de például az egészségügyben gyorsan digitalizálhatóvá váltak a betegtörténetek, a betegelőzmények dokumentálása és gyűjtése, az orvosok és betegek közötti hatékony kapcsolat biztosításával. Az elektronikus időpontfoglalás, az eReceptek, a páciensek vizsgálati eredményei, a kórképek online áttekintése az orvosi létesítményekben, kórházakban, klinikákon és klinikai kutatóközpontokban.

Az egészségügyiágazat sajátosságai miatt azonban az informatikai szoftverekkel szemben támasztott követelmények kiemelkedően magasak. Az új rendszereknek ugyanis biztosítaniuk kell az érzékeny adatok biztonságos feldolgozását, ugyanakkor megbízhatóságot és gyors integrációt is a már meglévő informatikai infrastruktúrával. Az új, digitális eszközökön keresztül, távolról nyújtott ellátások esetében a hatékonyság növekedése már elismert következmény, de hosszú távú alkalmazásuk páciens oldalon még kérdéseket vetnek fel. A páciens esetleg személytelennek érezheti az ellátás kimenetelét.

Az elkövetkezendő években nagy hangsúlyt kap a betegségek minél korábbi felismerése és a diagnosztika finomítása. A Parkinson-kór esetében például, már vannak olyan eljárások, amely során megfigyelik az ember hangját. Ezeket a görbéket az eszköz eltárolja és a megadott paraméterek alapján összehasonlítja, ezzel egy viszonylag korai szakaszban felismerve a tünetek jelenlétét.

Meglévő tendencia, miszerint minél nehezebben megállapítható valami, annál könnyebben gyógyítható, és minél könnyebben megállapítható, annál nehezebben gyógyítható. Minél súlyosabb a betegség állapota, a költségek is annál magasabbak. A jövőben ezeknek a nagy kiadásoknak a csökkentése fontos szerepet kap.