Az előjegyzések hosszára már a betegjogi képviselőknél is panaszkodnak az emberek.
Évről évre több kérdés és panasz érkezik a betegektől, a gyermekektől és szüleiktől, illetve a szociális otthonokban élőktől és hozzátartozóiktól az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központhoz. A jogvédők az elmúlt négy évben már csaknem százezer megkeresést kaptak írja a Magyar Idők.
Nem kérdés, hogy érdemben rövidíteni kell a járóbeteg-rendeléseken a várakozási időt, mert az előjegyzések hosszára már a betegjogi képviselőknél is panaszkodnak az emberek. Ónodi-Szűcs Zoltán egészségügyi államtitkár nemrég arról beszélt, hogy a műtéti várólisták után ezen a területen lehetne a betegek közérzetén leginkább javítani.
Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) legfrissebb jelentése szerint a tavaly beérkezett – az egy évvel korábbinál 0,7 százalékkal több – 14 183 bejelentés öt százaléka kifogásolta a hosszúra nyúlt betegfogadási listákat, betegelőjegyzéseket, de az írásbeli panaszok között tavaly is sokan (6 százalék) kifogásolták az orvosok, nővérek hangnemét.
A jogsérelem oldaláról nézve a megfelelő egészségügyi ellátáshoz való jog miatt emelt szót az OBDK-hoz fordulók több mint fele, 17 százalék az emberi méltósághoz való jog, 14 százalék pedig a tájékoztatáshoz való jog sérelmét kifogásolta, míg a jelzések 7 százaléka érintette az egészségügyi dokumentáció megismeréséhez való jog sérelmét.
További részletek a weboldalon.