Nem csak a magyar embereket, de magyar vállalatokat is rendkívüli módon megterhelte mentálisan az elmúlt időszak.
A magyar nem egy öngondoskodó nemzet, bizonyítja ezt az is, hogy hiába elérhető az egészségügyi cafetéria, ma ezt még a munkavállalók elenyésző része választja csupán. Pedig a jó és gyors ellátás nem csak a munkavállaló, hanem a munkaadó érdeke is lenne, hiszen a dolgozó egészsége nagyban befolyásolja a vállalat termelékenységét. Akinek van tapasztalata, az tudja, hogy egy gerincsérv miatti három hónapos távollétet le lehet csökkenteni akár három hétre is egy a vállalat egészét lefedő, jó egészségbiztosítással, írja a Pénzcentrum.
Nem csak a magyar embereket, de magyar vállalatokat is rendkívüli módon megterhelte mentálisan az elmúlt időszak. Egy friss kutatásból, melyben 50 fő feletti cégek HR vezetői vettek részt, kiderült, hogy a többség tett lépéseket kollégáik mentális egészségének megóvása érdekében, azonban sokak számára az eredmények nem voltak megfelelőek, így további lépésekben gondolkodnak. Már csak azért is, mert jelenleg a többségüknél nincs egészségbiztosítás a juttatási rendszerben, még vezetői szinten sem.
A felmérést készítő Balázs Iván, egészségbiztosítási szakértő szerint a különféle egészségügyi szolgáltatások évről évre egyre jobban érdeklik a magyar cégeket: ez a "trend" 2012-ben indult, amikor ezek a juttatási formák adómentessé váltak, és berobbantak a piacra. Az egészségbiztosítási termékek nagyon bonyolultak, nehezen összehasonlíthatók, ezért egy multinacionális cég HR-ese akár egy hónapot is eltölthet azzal, hogy összeveti a különféle ajánlatokat. És ha végül nem sikerül neki, az azért van, mert olyan minimális különbségek vannak, amik miatt az árak nem összehasonlíthatók. Például azért, mert más-más szűrővizsgálatokat tartalmaz, vagy mert az egyik meglévő betegségekre is kiterjed, a másik nem, az egyik az egész országban ad ellátást, a másik csak három kórházban stb.
Egy friss piackutatás azt vizsgálja, hogy az emberek és a cégek mennyire elégedettek, van-e egészségbiztosításuk, és hogy milyen szempontok alapján döntenek.A HR-esek 12 százaléka semmilyen versenyt nem csinál, a főnöke mondja meg, hogy milyen egészségbiztosítást válasszon - derül ki a kutatásból, ám ez figyelmen kívül hagyja a dolgozói és a HR-igényeket. Az emberek elmondták, hogy mik azok a szolgáltatások, amikre igényük lenne, és olyanokat emeltek ki, amik most is elérhetők a piacon, csak nem tudnak róla. Pl. a magán sürgősségi ellátás, az online időpontfoglalási rendszer, fogorvosi ellátás, orvosi távkonzultáció. A kedvező ár volt a legfontosabb szempont és a széles körű szolgáltatói hálózat és szolgáltatási csomagok. Ezek mind elérhetők Magyarországon. Érdekes, hogy mennyire szűk körből választanak a cégvezetők, a legtöbben egyetlen ajánlat alapján döntenek. Itt lehet érdekes az összehasonlítás, egy szakértő szerepe.