Mentőgyár is létezik, Kistarcsán, ahonnan csak az OMSZ-nak hetente öt-hat csúcsszuper mentőautót szállítanak.
Nem csupán a mentőzéshez, a mentőgyártáshoz is kell egyfajta megszállottság. Ez derült ki a Magyar Idők Magyarország egyetlen mentőgyárában, a Profile Vehicles Oy fióktelepénél készült riportból, ahol László Endre Márton kalauzolta a lapot, aki huszonhét évig mentőzött, és ő alapította a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálatot.
– Ott már évek óta olyan gyermekrohamkocsival járnak a kollégák, amelyről az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) kivonuló állománya eddig csak álmodott. De szerencsére mára az OMSZ-nél is eljutottak odáig, hogy a beszerzésnél nem az a kiindulópont, mennyi pénz van, hanem az, hogy milyen minőségű mentőautóra van szükség – mondja.
Én a mentőszolgálat főigazgatójával értek egyet abban, hogy a munkakörülmények legalább annyira fontosak, mint a bérek. Azokat is rendezni kell, ez nem kérdés, de vajon mennyire lennének elégedettek a bajtársak, ha kétszeres fizetést kapnának, ám életveszélyes mentőautóval kellene kivonulniuk? Sok balesetet szenvednek a kocsik, minden évben történik legalább négy nagy karambol, van, amelyik autó kétszer fordul meg minden oldalán, de életben marad a beteg és a személyzet is. Volt olyan baleset, ahol a mentő 117 km/órával frontálisan ütközött, és mindenki túlélte a csattanást. Megsérültek persze, de miután felépültek, bejöttek ide, megsimogatták a roncsot, és megköszönték, hogy ilyen autót adtunk alájuk.
Hogy miért is ilyen biztonságosak, illetve miért is számítanak világszínvonalúnak ezek az autók, az kiderült a teljes cikkből.