• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A mentős nem érzi magát hibásnak a gázolásért

Lapszemle Forrás: beol.hu

Megkezdődött a mentős gázolás ügyének tárgyalása szerdán a Békéscsabai Járásbíróságon.

A tragédia 2016. november 22-én történt a megyeszékhelyen, a Bartók Béla út és a Petőfi utca kereszteződésében, a mentőautó elütött egy 16 éves biciklist. A fiatal lány életét vesztette. A sofőr őszinte részvétét, sajnálatát fejezte ki - olvasható a beol.hu portálon.

A vádirati tényállás szerint a vádlott – egy 42 éves békéscsabai férfi – a katasztrófavédelemnél és másodállásban a mentőszolgálatnál dolgozott, dolgozik jelenleg is. A végzetes napon 14 óra 37 perckor kezdték meg a vonulást a Berzsenyi utcából, a Vécsey utcába tartottak. A mentőautó 87-89 kilométer/óra sebességgel közlekedett, használva a megkülönböztető fény- és hangjelzést, amikor 14 óra 40 perckor elütöttek a kereszteződésben egy biciklist.

A 16 éves lány a Petőfi utca felől a Szemere utca irányába tartott, a zebra mellett egy méter távolságban kerékpározott.

Amíg a mentőautónak pirosat, addig neki zöld jelzést adott a lámpa. A kezében tartotta a mobiltelefont, az ahhoz kapcsolt fülhallgató pedig a fülében volt, zenét hallgatott. Amikor felhajtott az úttestre, tőle a mentőautó 59-60 méterre volt. Bár a sofőr vészfékezett, 75-77 kilométer/óra sebességgel gázolták el a fiatalt, akinek ellátását azonnal megkezdték.

Tanúként hallgatta meg a Békéscsabai Járásbíróság azokat, akik a vádlotton kívül a mentőautóban ültek. Ketten a betegtérben, utastérben foglaltak helyet, ők elmondásuk szerint semmit sem észleltek a külvilágból, csak azt vették észre, hogy fékeznek, majd egy csattanást hallottak. A sofőr mellett foglalt helyet a mentőtiszt – helyszínre vonuláskor ez az előírás –, ő azonban el volt gondolkodva, ezért nem figyelte az utat. Csak akkor szembesült azzal, hogy mi történt, amikor kiszállt. Azt mindenki elmondta, és ebben mindenki biztos volt: használtak megkülönböztető fény- és hangjelzést.