• nátha
    • Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

      Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

    • Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

      Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

    • A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

      A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

A stressz lehet hasznos is, fordítsa előnyére

Lapszemle 2018.12.03 Forrás: hvg.hu
A stressz lehet hasznos is, fordítsa előnyére

A stressz az élet természetes velejárója, és minél kevésbé félünk tőle, annál inkább élhetünk egészséges életet.

Számos tanulmány utal arra, hogy a stressz árt a testnek: magas szintje növeli a szív- és érrendszeri betegség, a cukorbetegség, a rák és a magas vérnyomás kockázatát. Kelly McGonigal, a Stanford Egyetem pszichológusa szerint azonban nem feltétlenül a stressz a gond, hanem a „stresszel való mérgező kapcsolat”. Ha ellenségként tekintünk rá, az a kutatások szerint rossz hatással lesz ránk - írja a hvg.hu.

Egy 2006-os amerikai tanulmány szerint az érzésekhez való stresszes viszonyulás – az az érzés, hogy sérülünk miattuk, vagy nem tudunk velük megbirkózni – fogékonyabbá tesz a pánikrohamokra és a szorongásos zavarokra. Ha amiatt is stresszessé válunk, hogy stresszelünk, akkor tapasztaljuk a legrosszabb hatásokat.

Daniela Kaufer és Elizabeth Kirby, a berkeley-i Kaliforniai Egyetem stresszkutatói szerint a mérsékelten stresszes események jó hatással lehetnek ránk: tanulásra késztetik az agyunkat. A közepes mértékű időszakos stressz – ha nem éri el a szenvedés vagy a trauma szintjét – elősegíti az idegsejtek szaporodását. A stressz kihívás elé állítja az agyunkat, amelyre alkalmazkodással és növekedéssel válaszol.

A stressz tehát megadhatja azt az ösztönzést, amely a fejlődésünkhöz és a legjobb tudásunk szerinti teljesítményhez kell – mindaddig, amíg ösztönző kihívásként tekintünk rá. A súlyos vagy krónikus, hosszú távú stressz ártalmas, míg a közepes, rövid távú stressz éberebbé és egészségesebbé tehet. Minél inkább tudatában vagyunk ezeknek az előnyöknek, annál valószínűbb, hogy megtapasztaljuk őket. A teljes írás elolvasható itt

Legolvasottabb cikkeink