• nátha
    • A vírus, amit a kisgyerekes szülőknek fontos ismerniük

      A vírus, amit a kisgyerekes szülőknek fontos ismerniük

    • Nátha, megfázás: mikor forduljunk orvoshoz?

      Nátha, megfázás: mikor forduljunk orvoshoz?

    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

Álmainkban dolgozzuk fel az érzelmi hatásokat

Lapszemle 2018.11.13 Forrás: origo.hu
Álmainkban dolgozzuk fel az érzelmi hatásokat

Ha az álmok lecsendesítik az érzelmi behatásokat, akkor felhasználhatjuk őket ahhoz, hogy jobban aludjunk.

Kutatók első ízben találtak bizonyítékot arra, hogy az álmok segítenek megnyugodni a léleknek, és szorgalmazzák a napközben történt érzelmi események feldolgozását. Az álmok eszerint tehát pontosan úgy működnek, mint egy éjszakai terápia - írta az Origo.

A szakemberek húsz egyetemi hallgatót kértek fel, hogy önkéntesként vegyenek részt a kutatásban. A diákok tíz napig, naponta egy naplóba jegyezték fel azokat a jelentősebb eseményeket, amelyek napközben történtek velük. Külön figyelmet fordítottak azokra a dolgokra, amelyeket aggályosnak éreztek vagy gondként éltek meg. Adott esetben a hallgatók feljegyezték az ezeket kísérő érzelmeket is, és értékelték azok intenzitását.

A tizedik nap estéjén a kutatócsapat laborjában aludtak, miközben EEG vizsgálattal figyelték az agyhullámokat. Valamennyi diákot felébresztették az álmokat jelző, gyors szemmozgással járó, REM alvási szakaszban, majd rögzítették az elmondott álmokat.

A kutatók ezután ezeket az álmokat összehasonlították a naplófeljegyzésekkel, keresve a kapcsolatokat. Blagrove és csapata úgy találta, hogy egy-egy önkéntes théta agyhullámainak intenzitása pozitív kapcsolatban állt az álmokban megjelenő naplóbejegyzések számával.

A kutatók azt is felfedezték, hogy a magasabb érzelmi hatással bíró események nagyobb valószínűséggel épültek be az egyének álmaiba, mint a semlegesebb tapasztalatok.

Ha az álmok lecsendesítik az érzelmi behatásokat, akkor felhasználhatjuk őket ahhoz, hogy jobban aludjunk – mutatott rá Mark Blagrove. Kutatási eredményeiket a jövőben akár terápiás célokhoz is felhasználhatnák az orvosok, amely során megkönnyíthetnék a traumás események feldolgozását és a kellemes emlékek elraktározását alvás közben.

Legolvasottabb cikkeink