• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A(MI) nyugdíjba küldheti mindenki kedvenc Dr. Google-jét

Lapszemle 2023.07.20 Forrás: itbusiness.hu
A(MI) nyugdíjba küldheti mindenki kedvenc Dr. Google-jét

A chatbot magja természetesen egy nyelvi modell, ami hasonló a mindenki által jól ismert OpenAI ChatGPT-jéhez. 

A K Health digitális egészségügyi startup mesterséges intelligenciára épülő chatbotja 3 millió ember kezelésében segített az orvosoknak – és közülük senki sem keverte össze a sima fejfájást egy operálhatatlan agydaganattal. A cég már komoly stratégiai befektetőt is kapott a Cedars-Sinai belépésével, írja az itbussines.hu

Az új K Health chatbot egy átlagos pácienstől körülbelül 25 kérdésre adott válaszát gyűjti be kevesebb mint öt perc alatt. Mivel a bot természetesen nem képes orvosi tanácsot adni, ezek után összeköti a beteget egy emberi orvossal vagy nővérrel, akik onnan átveszik a csevegést. A saját kezelőfelületén immár a ők kapják meg a klinikai összefoglalót a beszélgetésről, amely legfeljebb 5 lehetséges diagnózist tartalmaz, miközben mentesülnek az adatok elektronikus kórlapra rögzítésének terhe alól.

„A bot nem fárad el, nem siet haza a családhoz, és soha nem látott előttünk túl sok beteget,” mondta Bloch. Az MI eddig az USA 48 államában, több mint 3,1 millió csevegést folytatott betegekkel, akik még nem jártak az orvosnál. Tavaly a K Health bevétele 52 millió dollár volt és a cég egyelőre még nem nyereséges. Az üzleti tevékenység körülbelül 40 százaléka a kapcsolódik közvetlenül a fogyasztókhoz, a többi vállalati szerződéseken keresztül történik, jellemzően biztosítók bevonásával.

A chatbot magja természetesen egy nyelvi modell, ami hasonló a mindenki által jól ismert OpenAI ChatGPT-jéhez. A fő különbség az, hogy a K Health modelljét kisebb, specifikus (értsd: szűrt, tisztított) egészségügyi adatkészletekkel tanították fel, kihagyva a folyamatból a nyílt internet összes zavaró, sokszor ellenőrizetlen adatát. Az egyik kulcsfontosságú újítás az, hogy a bot képes megjósolni „a következő legjobb kérdést”, amelyet fel kell tenni a páciensnek, amihez speciális algoritmusok rétegeit használja a nyelvi modellen felül, és bár előfordult, hogy a K Health MI nem volt képes megjósolni a diagnózist, de legalább nem is hozott létre nem létező, hamis betegségeket – mondta Bloch.

További részletek az itbussines.hu cikkében.