A panaszok összetétele nem változott, hagyományosan az alapellátással kapcsolatos terület kiemelkedő.
Nehezen érik el a háziorvosokat és a házi gyermekorvosokat a betegek, és továbbra is bonyolult időpontot kérni az egyes szakrendelésekre, kezelésekre. A fekvőbeteg-ellátásban az elhalasztott beavatkozások, valamint az emberi méltósághoz való jog sérelme, a betegekkel szembeni emelt hangnem és megengedhetetlen szóhasználat miatt fordulnak a legtöbben betegjogi képviselőhöz. Továbbra is többen jelzik, hogy a cselekvőképtelen fekvőbetegekről pedig nem vagy csak alig jutnak kellő információhoz. A mentők és a betegszállítók munkája miatt viszont elenyészően kevés a bejelentés - írta a vg.hu.
Hosszú idő után először tapasztaltak csökkenést a betegjogi panaszok számában tavaly, amikor csaknem 23 ezren fordultak az Integrált Jogvédelmi Szolgálathoz (IJSZ) országszerte. A legkiritkusabbnak 2021, a járvány második éve bizonyult, amikor több mint 24 ezer esetet rögzítettek.
Többségében, az esetek mintegy 60 százalékában az egészségügyi alapellátáshoz való jogukkal nem tudtak élni az érintettek, amiben a járványidőszak utóhatása játszik szerepet. Az egészségügyi intézmények egy részében tovább élt a pandémia alatt kialakított új eljárásrend, a telemedicina alkalmazása.
A panaszok összetétele nem változott, hagyományosan az alapellátással kapcsolatos terület kiemelkedő, viszont a pandémia levonulása megmutatkozott, tavaly 6 százalékkal kevesebben fordultak sérelmeikkel betegjogi képviselőhöz, mint egy évvel korábban.
A csaknem 23 ezer megkeresés többsége az érintettektől közvetlenül érkezett, a panaszok ötödét az érintettek hozzátartozói juttatták el, 4 százalékát pedig elhunyt betegek hozzátartozói.
További adatok a teljes cikkben